Jump to content

Anschütz med A-tec


mork

Recommended Posts

Vil først gi honnør til Petter Sannes hos Sannes Presisjon på Åndalsnes for nok en godt utført jobb! Leverte inn salongen for knappe 14 dager siden. Ble hentet i dag, ferdig kappet og gjenget for demper. Han er fullt opp med arbeid, men heldigvis tok han seg tid til denne jobben rimelig kjapt. :D

 

Rifla er ei Anchütz 1451. Ikke noe dyrt eksemplar, men jeg liker den veldig godt. Løpet ble kappet ned til 42 cm. Demperen er en A-tec cmm-6 rimfire. Gjengene er 14x1. Kikkerten er en Nikon Buckmaster 6-18x40. Klar og fin. Tydelige klikk og disse er til å stole på. I det store og hele en fin kikkert på ei rifle som sjelden blir mistet i steinrøysa. Det er rundt hus og låve denne blir brukt. :D

 

Her er rifla med tilbehør:

IMG_4285.JPG

 

Måtte chimse opp kikkerten bak, da jeg slet tidligere med å komme inn på 100 m. To lag med alu. er det nok? Har ikke fått prøvd rifla på denne avstanden enda....

IMG_4291.JPG

 

Totallengde u/demper er ca 89 cm:

IMG_4292.JPG

 

Totallengde m/demper er ca. 107 cm:

IMG_4293.JPG

 

 

Skal bli artig å se hva den presterer. Både med tanke på demping og når det gjelder presisjon på f.eks 100 m. (Det er den avstanden det ene reveåtet mitt ligger på, og kråker er det mye av.... :wink: )

Skal komme med rapport når jeg får tid.

 

PS! Slik var rifla før demping:

DSC08436.JPG

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg er spent selv. Petter mente det var snakk om ytterst lite utslag på denne modellen. Det var langt dyrere konkurranserifler det ville kunne gjøre merkbare forskjeller. Jeg har ikke tenkt å delta på noe form for konkurranse med denne likevel, bare treffe kråker ol. Det håper og tror jeg den gjør fortsatt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har fått prøvd urlite grann. På 50 m har jeg små, små samlinger. Men hadde jentungen rundt meg så det hele bar preg av moroskyting og ikke presisjon. Ho fikk fraktisk prøvd ett skudd på et gammelt kaserollelokk. Traff med pappa som støtte... :D

 

Har ellers sendt avgårde noen skudd med demper med en-alle modulene. Demper ok med bare en også. Og da er hele rifla bare søt. Bør gi meg tid. Ikke sikkert jeg får tid til å "arbeide" så mye med rifla på flere uker enda. Bør handle inn noen pakker med forskjellig ammo også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...