Jump to content

TIKKA 690 Magasinet henger ned i bakkant!


jbmauseren

Recommended Posts

Har en tikka 690, og er plaget med at magasinet henger litt ned i bak kant .Det er en liten glipe mellom , dette gjør til at noen ganger får ikke sluttstykket tak i patronen, er jo av plast den som du utløser magasinet med , så det er mulig det er den som er slitt,er det noen som har noe erfaring med dette.??

Link to comment
Share on other sites

Ja, har det. Problemet er kanskje størst på 3 skudds magasin. Det som kan gjøres, er å ta ut litt i stokken i magasinbrønnen, slik at magasinet kommer høyere opp....Men jeg ville først snakket med selger/ importør og krevd nytt magasin. Det er dessverre plastikkdritt, også kaldt tupperware. Jeg har 3 Tikka m695, og har vært borti 2-3 magasin med problemet...

mvh. Tommy

Link to comment
Share on other sites

har også m690 to stk. faktisk, kjempe børser. tror magasinet skal henge litt i bak kant pga. det er en liten fjærbelastet tapp der som gjør at magasinet står i spenn og ikke er løst, det jeg tror som kan være problemet ditt er at fjæra har blitt litt slakk i selve magasinet. dette kan fort skje hvis du lar magasinet ligge med patronene i i lengre perioder prøv å strekk fjæra litt å se om ikke det hjelper.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om du leste innlegget mitt, men er ganske sikker på at det er det som er problemet. hvis du snur rifla opp/ned ser du at det er en liten tapp rett føre avtrekkerbøylen den presser megasinet litt ned for at det skal stå i spenn. hvis du tar ut magasinet og vipper ut innmaten ligger det en bladfjær under plata som patronene ligger imot. ta og strekk denne fjøra litt lengre så er jeg sikker på at problemet ditt vil løse seg.

Link to comment
Share on other sites

som sagt så er det en liten glipe på 1-2mm på begge mine ihvertfall så sånn skal det bare være, men hvis magasinet ditt henger mer en dette så er det jo kansje noe feil ja. er ikke så lett når en ikke ser det føre seg :!:

Jo nå fikk jeg jo et annnet magasin av åberg og det virker ok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...