jbmauseren Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 Har en tikka 690, og er plaget med at magasinet henger litt ned i bak kant .Det er en liten glipe mellom , dette gjør til at noen ganger får ikke sluttstykket tak i patronen, er jo av plast den som du utløser magasinet med , så det er mulig det er den som er slitt,er det noen som har noe erfaring med dette.?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Tikka Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 Ja, har det. Problemet er kanskje størst på 3 skudds magasin. Det som kan gjøres, er å ta ut litt i stokken i magasinbrønnen, slik at magasinet kommer høyere opp....Men jeg ville først snakket med selger/ importør og krevd nytt magasin. Det er dessverre plastikkdritt, også kaldt tupperware. Jeg har 3 Tikka m695, og har vært borti 2-3 magasin med problemet... mvh. Tommy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbmauseren Posted October 11, 2009 Author Share Posted October 11, 2009 Ok men kan jeg forlange nytt magasin på ei gammal børse ?, jeg er vel andre eier på den , er 3 skudds magasin jeg har . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Tikka Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 Du kan prøve. Jeg fikk et 3 skudds engang med en ny Tikka, og der var plastikken skjeiv, og jeg kontaktet min våpenforretning, og de fikk nytt fra Schou, importøren... llers er du fornøyd med Tikkan ? Jeg er veldig fornøyd ihvertfall.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbmauseren Posted October 12, 2009 Author Share Posted October 12, 2009 Ja kjempe børse ellers så håper jeg får fiksa det, kjøpte den brukt hodss åberg som er sako forhandler/importør. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Tikka Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Ja, da snakker du med han, så får du hjelp håper jeg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbmauseren Posted October 12, 2009 Author Share Posted October 12, 2009 Ser litt på magasinet og selve magasinet er jo stål så må være den plast låsinga som sitter i skjefte som må byttes vel?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Tikka Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Det kan hende ...har du ikke et magasin til du kan prøve å se om problemet er der også ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbmauseren Posted October 12, 2009 Author Share Posted October 12, 2009 Nei har bare et, men kan ikke skjønne at det er selve magasinet siden det er stål så tror heller det er den plast dingsen som holder det og løyser det ut med. er synd at sånt blir laget i plast. men men har en gammel remington nylon 66 22cal og den funker jamt og trutt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbmauseren Posted October 13, 2009 Author Share Posted October 13, 2009 Nå har jeg snakka med åberg og skal bort en tur til han i morgen , så skal vi se hva vi får til Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Tikka Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Det høres bra ut ja... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjortefant Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Skriv hva han evnt. gjorde, jeg har litt samme problem og er nysgjerrig på hva som er løsningen på dette problemet!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eivind338. Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 har også m690 to stk. faktisk, kjempe børser. tror magasinet skal henge litt i bak kant pga. det er en liten fjærbelastet tapp der som gjør at magasinet står i spenn og ikke er løst, det jeg tror som kan være problemet ditt er at fjæra har blitt litt slakk i selve magasinet. dette kan fort skje hvis du lar magasinet ligge med patronene i i lengre perioder prøv å strekk fjæra litt å se om ikke det hjelper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbmauseren Posted October 14, 2009 Author Share Posted October 14, 2009 Hei igjen, har vært hoss åberg , han hadde ei samme brukt rifle og med magasinet til den ser det ut som det ble bedre , henger ned såvidt i bakant ,men nå tar den med patronen inn i kammeret, så skulle prøve med dette , men skjønner ikke hvorfor det er sånn.?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eivind338. Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Vet ikke om du leste innlegget mitt, men er ganske sikker på at det er det som er problemet. hvis du snur rifla opp/ned ser du at det er en liten tapp rett føre avtrekkerbøylen den presser megasinet litt ned for at det skal stå i spenn. hvis du tar ut magasinet og vipper ut innmaten ligger det en bladfjær under plata som patronene ligger imot. ta og strekk denne fjøra litt lengre så er jeg sikker på at problemet ditt vil løse seg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbmauseren Posted October 15, 2009 Author Share Posted October 15, 2009 Ja jeg skjønner hva du mener, men magasinet vil jo henge like langt ned vel? for det er jo utvendig på magasinet det blir låst ,hmm er jeg en smule tung i hue nå?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G.Larson Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Magasinet vil nok henge like langt ned, men tilbringerfjæra i magasinet vil sørge for å løfte patronene bedre om den blir strammet litt. Hadde dette problemet med siste patrona i magasinet på min M695. Problemet ble borte når jeg strakk fjæra littegrann. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eivind338. Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 som sagt så er det en liten glipe på 1-2mm på begge mine ihvertfall så sånn skal det bare være, men hvis magasinet ditt henger mer en dette så er det jo kansje noe feil ja. er ikke så lett når en ikke ser det føre seg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbmauseren Posted October 15, 2009 Author Share Posted October 15, 2009 som sagt så er det en liten glipe på 1-2mm på begge mine ihvertfall så sånn skal det bare være, men hvis magasinet ditt henger mer en dette så er det jo kansje noe feil ja. er ikke så lett når en ikke ser det føre seg Jo nå fikk jeg jo et annnet magasin av åberg og det virker ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts