Jump to content

Utdrager til FN Browning Hi Power ca 1940


Mjøllner

Recommended Posts

Dessuten kan noen av Forsvarets børsemakere ha liggende ting fra hin dager da diverse stabsoffiserer og en del annet personell var oppsatt med Hi-Power. Du skriver 1940, men dette er fortsatt etterkrigskurant, hvis ikke det tipset du allerede har fått gir uttelling. Mvh Frost06.

Link to comment
Share on other sites

En flott terapeutisk gjeng av Hi-Power fans dukker opp fra intet og hjelper mitt ego til på nytt å ta fram gamle-browningen - som jeg synes jeg skyter best med etter at 45-ammoen ble for dyr. Hittil har ungdommen skult på dette antikverte jernet og lurt på hva i helledussan da mann er det du skyter med. Jeg har styrt unna mye fantastisk glitter og stas, og fått litt sving på en tunet Glock 19 som går svinaktig bra - så lenge jeg bare bruker MP+++ - ammo som IKKE bør brukes i pistol! Men nå skal døtte meg Hi-poweren strigles til neste oppmøte. Hva som er skikkelig vare er ikke nødvendigvis det som har de mest sensasjonelle annonsene. Mvh Frost06.

Link to comment
Share on other sites

Har god sans for hi-power'en jeg også.

Husker jeg var innom Røgeberg en gang da alt sto parkert på gumierte pegger. bare å tafse. Så var det en sivil Browning, belgisk prod. med et snodig baksikte. rullende rundt blekk bit. Men det var grepet på den. Den satt i neven på en måte jeg aldri har vært borti før. Det kaller jeg ergonomi. Eller så har jeg hender som passer. Hva kom først, høna eller egget :lol:

 

fikk adledning å piffe opp en som hadde et tykt lag brennlakk. Foreslo å fjærne lakken,pusse og blånere istede. Joa, som sagt, så gjort. Men under,,, der var det ujevt ja med masse maskinmerker. Så det ble en mega jobb. Men det ble strøkent til slutt.

 

Slutligen, den gikk ikke så godt da. Så han solgte den til forden for en p210

Link to comment
Share on other sites

Er jo en flott pistol som jeg vil bruke så mye som mulig, så jeg takker nok en gang for hjelpen. Spennende å se om det kommer noe i posten. Noen som har erfaringer med Numrich? Jeg har en 1900 og en 1922 som også trenger litt kjærlighet så jeg håper virkelig de viser seg å være troverdige.

 

Jeg synes det å skyte med så gamle våpen gir en ekstra gevinst i tillegg til at det er moro å skyte i seg selv. Blir litt nostalgi i det hele. Og det er jo våpen som ble bygd for å vare evig.

 

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Har også en BHP av gammel type :)

Min er en sen 1941 eller tidlig 1942mod,med de vanlige waffen amt merkene :)

Utrolig morsom å skyte med i forhold til mye av det nye :)

Men ble litt for ivrig med de siste 10 skuddene jeg hadde igjen å da forsvant forsiktet :cry:

Fant det igjen,så nå er det bare å finne en habil børsemaker som kan lodde det på igjen...

Link to comment
Share on other sites

Da fikk jeg deler fra Numrich, under ei uke på å sende fra statene!!! Pistolen går som aldri før (dårlig med gode treff, den nye utdrageren må sikkert gå seg til :roll: ) Veldig fornøyd med dette firmaet i alle fall, aldri sett maken til ekspedisjonstempo.

 

Takk for godt tips!!

 

Fredrik

 

Sheriff, Joreid County

Link to comment
Share on other sites

Fint at det fungerer :)

Hva slags ammo er det du kjøper?

Har brukt 115g Fiocchi,men tror kanskje den blir litt i hardeste laget...

 

Ja,håper den blir som "gammel" igjen :)

Hadde jo forsiktet med å tenkte å få loddet det på,men da måtte den bruneres opp..... men jeg ville ikke ha en "ny" pistol,må se litt å brukt ut syns jeg så da blir det laget et nytt ett :)

+ at han skulle finne et magasin :)

 

Klør i fingrene allerede etter å skyte med den igjen :D

 

Erlend

Link to comment
Share on other sites

Skyter det meste i den egentlig, bortsett fra forsvarets. Ellers går det stort sett det jeg har for hånden av ok ladninger. Fremover blir det en del en kamerat av meg har ladet opp. Skal prøve å være litt grei med den når jeg begynner å lade 9mm selv igjen.

 

Er jo gammelt, men det er da relativt solid også. Gleder meg til å skyte stevner igjen jeg da, er alltid moro å komme trekkende med våpen som er 60 år eldre en sidemannens.

 

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Skyter det meste i den egentlig, bortsett fra forsvarets. Ellers går det stort sett det jeg har for hånden av ok ladninger. Fremover blir det en del en kamerat av meg har ladet opp. Skal prøve å være litt grei med den når jeg begynner å lade 9mm selv igjen.

Har intrykk av at de er solide jeg også,men jeg må si jeg tenker litt på at det er ikke noen "ungdom" dette her :lol:

Begynner å lade selv snart jeg også,så da blir det "snille" ladninger tror jeg :)

 

 

 

Gleder meg til å skyte stevner igjen jeg da, er alltid moro å komme trekkende med våpen som er 60 år eldre en sidemannens.

 

Fredrik

 

DET har du helt rett i :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...