Jump to content

Kapping/Pipelengde, 243 med demper?


Barks

Recommended Posts

Ingen som kan hjelpe meg med dette?

 

Jeg har ikke peiling på hjemmelading, brennhastighet etc. så jeg ville satt veldig pris på om noen kan si litt om hvordan 243w reagjerer på kapping? Er den lik 308w som tåler det fint eller mer som 6,5x55 / 30-06 som har større nytte av langt løp?

Link to comment
Share on other sites

Kapp i vei du.

At du mister hastighet er jo en selvfølge. Presisjonen burde det ikke ha noe å si på i negativ retning. Den kan faktisk bli bedre. Prioritering av kort hendig børse med demper er jeg helt enig i. Hastighet har du mer enn nok av i 243 uansett.

Min 243 pipe blir 40 cm 8) Skal kun brukes med demper. Om jeg har 885 eller 825 m/s spiller ingen rolle for mitt bruk på bukk og bever.

Link to comment
Share on other sites

Nå har ikke jeg brydd meg om hastigheten i min 243win da det er en patron som bare har godt av og tape litt hastighet hvertfall på matvilt. Og den har fortsatt nok av hastighet til ikke spiselig vilt med lettere kuler.

 

Våpenet som er en remington 700ADL har 56cm løp og har demper, og skyter med de 3 fabrikk ammoene jeg har skutt så langt rundt 20mm samlinger.

 

Løpet kunne nok vært kortere men jeg liker lange løp og bryr meg ikke om vekta.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...