Jump to content

Hjelp til søknad


AndreasE

Recommended Posts

Jeg skal kjøpe en rifle privat, og holder på å fylle inn søknadskjema til politiet nå. Ettersom jeg ikke kjøper fra "godkjent våpenforhandler" lurer jeg på om jeg skal skrive selgers navn og adresse i feltet "navn og adresse på leverandøren"?

 

Dette er en rifle jeg skal bruke til småviltjakt, og har allerede en hagle. Må jeg oppgi begrunnelse ettersom disse to geværene brukes til samme type jakt?

 

Og siste spørsmål: Hvilket av numrene på våpenkortet er våpenkortnummeret? Jeg trenger vel dette til feltet "Søkerens tidligere våpenkort nr."?

 

 

Håper på raske svar:)

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

1. Dette feltet i søknaden trenger du ikke fylle ut. Det gjør selger av våpenet.

 

2. Skriv f.eks. at den skal brukes til rypejakt, så kan du hvis du skulle trenge

en børse til, skrive f.eks. skogsfugljakt... :) Det skal ikke være noe problem

at du har hagle til småviltjakt fra før.

 

3. Våpenkortnr er det nr som står etter "Våpenkort". På mine kort er dette et

6-sifret nr med punktum etter de 4 første sifrene (f.eks. 1111.02).

 

Håper dette var til hjelp.

Link to comment
Share on other sites

2. Skriv f.eks. at den skal brukes til rypejakt, så kan du hvis du skulle trenge

en børse til, skrive f.eks. skogsfugljakt... :) Det skal ikke være noe problem

at du har hagle til småviltjakt fra før.

 

Det spiller vel egentlig ingen rolle lenger, i og med at "jaktgarderoben" på 6 våpen har blitt innført. Så det er bare å handle opp til 6 jaktvåpen, uten noen nærmere "godgjørelse" på hvorfor man skal ha fler våpen som kan dekke det samme bruksområdet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...