Jump to content

338Wm og 250grns MK? hjelp..


kurt

Recommended Posts

fikk endelig,etter LAAng og uvitende ventetid,levert kodiaken min :D kaliberet,ble 338Wm,ogsiden jeg har hatt det tidligere,og syntes det var bra,er jo det helt greit :) har bestilt kuler(250grns Mk),men sendte dessverre med alt av ladeutstyr og tabeller med den jeg solgte! skulle nemlig ikke ha flere magnumrifler! den tanken varte jo helt,til jeg var innom L.johansen i Namsos,og selgeren kom ilende med ei rifle jeg jo hadde veldig lyst på,et år tidligere :D selgeren fortalte at han hadde tatt en råsjanse,og bestilte rifla uten kjøper! for pokker,kunne jo ikke snu ryggen til denne rifla,ringte våpenkontoret,fikk godkjenning over telefon fra butikken og kjøpte :D velvel,da sitter jeg altså her med ny 338Wm uten ladetabeller overhodet. joda,vet jeg finner på nettet,men kula jeg har valgt,er ikke nevnt i noen tabell :( siden jeg vet at det bugner av viten her inne,hvorfor ikke spørre?? altså,har noen andre prøvd,eller bruker noen 250grns matchking til sin 338Wm,og samtidig kan gi noen tips? har egentlig tenkt og bare bruke Norma 15,men har også mye forskjellige wihta-krutt stående. har bare brukt federal hetter tidligere,er det noe og hente på å evt bytte til cci?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

idag,kom kikkertsiktet til rifla så nå er den endelig komplett :D klarte ikke motstå annonsen på finn,der de solgte Z6 1-6*24 m/4i retikkel til 14 store :D bare måtte ha! da er iallefall kodiaken klar til bruk-så nå må det lades nokså kjapt :lol: får vel bare prøve seg fram fra 70grns N15,siden ingen har noen tips?

Link to comment
Share on other sites

er veldig kjipt og sitte 12mil hjemmefra nå altså :cry: menmen,får vel bare sitte og sikte gjennom kikkerten på alt av flore etc rundt huset her så lenge :lol: kjøpte 2 esker norma jaktmatch,den dagen jeg hentet rifla hos L.johansen.vet bare at dem skudda,skal få "kjørt"seg,når jeg kommer hjem! hadde jo Z6 1-6*24 m/circle-dot,på den først,men innså tidlig at jeg burde hatt trådkors isteden.derfor ble rifla satt bort i påvente av nykjøp. har begge siktene ved min side nå,må bare si at den circle-dot`n,når ikke 4i`n til knærne engang :lol: skal jo derfor selge det andre. hvis noen ønsker et Z6 1-6*24 m/cd retikkel,så skrik ut! trenger penger til jaktmatchen,som mangler sikte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...