Batman Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Hei! Jeg har en Zeiss Classic 2,5-10*50 med lys som jeg nettopp har kjøpt på XXL. På kikkerten min ser jeg kun rødpunktet når det begynner å bli mørkt. I andre kikkerter jeg har prøvd er det mulig å se punktet i vanlig dagslys. Her sliter jeg altså med det. Har selvfølgelig justert til max og også byttet batteri Noen andre som har erfaring med classic med lys? Noe galt med mitt? Batman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vest Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Rett og slett fordi at ikkje alle slike lys er berekna for bruk i dagslys. Såvidt eg veiter ikkje det røde lyset på denne Classicen berekna på bruk i dagslys. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mannen i gata Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Ingen erfaring med Classic, men med Victory i samme modell. Heller ikke her mulig å se lyset om dagen eller når det er lyst, men den syns fint i mørket. Det skal være sånn. På modeller som Varipoint og S&B Zenith Night and Day er det lysinnstillinger for dag og natt. Dagskalaen har mye sterkere lys enn nattskalaen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hopmark Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Jeg har denne classicen med lys, også på min så ser du ikke lyset i dagslys, men meget godt i skumringen, det er da man trenger det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batman Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 OK, takk for feedback. Da anser jeg at mitt er slikt det er tiltenkt at det skal være Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hunter aja Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Hei Hvordan er classicen i mørket? Tenker da hvordan den er i forhold til victoryn, om den er verdt dobbelt så mye penger? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts