Jump to content

Astro, hundepeiler


Guest ak

Recommended Posts

Hei!

Jeg har også problemer med senderen til Astroen. Jeg skulle skru av antenna, men den gikk rundt og rundt uten at den kom av, med det resultat at loddingene røyk. Når jeg demonterte ser jeg at det en liten stubb som går ut fra antenna, og jeg kan ane hvor denne har vert festet på plata under. Noen som kan vise en fullstendig nybegynner i elektronikkverdenen hvordan jeg får dette sammen igjen?

Link to comment
Share on other sites

Bråslenger ut ett spørsmål til jeg. Det som ser ut til å ha gått i stykker på min er bare der den ene ledningen er loddet fast til antennekontakten, ser ut som det bare er 1 ledning som er loddet fast i antennekontakten, er det korrekt? Og kan jeg da forlenge den ledningen bare og flytte antennekontakten over på siden av plasthuset? Ser ut som det er plass til det?

Jeg skjønner ikke spørsmålet...og sitter på jobb uten bildet jeg sendte. Det er 2 kontakter på printkortet; En tynn plastsak i senter som er antennen. Rundt denne er det loddetinn surret som er loddet til skjermpunktet. Du må lodde begge...Send PM og mail til han hvis du må ha det til i morgen, og ligger emailadressen din i min PM boks når jefg er hjemme kl. 19 så får du den av meg...Få tak i loddebolt og tråd til da :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk lynkjapp hjelp av HS, takker for det, men skjønte raskt dette ikke var noe for meg. Fikk en elektrosjappe til å lodde den, var gjort på 10 min.

Den funka bra etter det, men dette ombyggingsstyret har jeg ikke hatt mye hell med nei!

 

Jeg mister stadig GPS signalene når senderen henger under hunden, selv om jeg prøvde å flytte coax ledningen så den ikke er i veien for GPS mottakeren som vistnok ligger på motsatt side av AV/PÅ knappen.

 

Den virket noe bedre etter det, men etter noen timer, mistet den GPS for godt. Det rare er at spørsmålstegnet flytter seg der hunden er, og man kan bruke peileren slik om man ikke kommer for langt unna.

 

Er det noen som har fått dette ombyggingssettet fra PERMO til å fungere egentlig? Jeg vil gå tilbake til vesten, selv om den ikke er ideell den heller...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

"bumper" denne opp igjen.

Brukte astroen som original igjen i innspurten på rådyrpølsinga, da GPS signalene stadig datt ut når den hang på undersiden med permo antennene.

 

Men rekkevidden var helt elendig nå, jeg mistet stadig radiosignalene, og jeg hørte ofte hunden rett før jeg fikk den inn på peileren. Dette var riktignok når jeg sto i dalbunnen i granskog, når jeg posta oppe i terrenget rakk den ca 2 km ( til den var bak noe.)

 

Er det snøen som hang i trærne som er årsaken her? Flere som hadde merkbart dårligere signal med snø i trærne?

 

Når man hører bikkja før man får den inn på peileren er den jo ganske ubrukelig...

Link to comment
Share on other sites

Har hatt et stk problem med selen, det er at bikja satt seg fast med en kvist under selen, den kom løs, men da hadde den åpnet hele borrelåsen rundt magen, men den rundt halsbåndet ble hengende, så dette førte til at bikja gikk og tråkket på selen med peilen hengende fra halsen. Og da gikk det seint for basseten ja.

 

Har brukt oransj jaktbånd med "weaklink" rundt halsen på hunden, og det har funket greit frem til siste turen i år.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Hei.

 

Om dere sjekker den andre linken som står om Astrohundepeiler, så ser dere alt som kan skje med den, selv knakk jeg feste, ved montering av kabler og antenner! Gikk etter litt plunder å ordne opp med pålodding av pluggen på kretskortet. Jeg har målt min til 19km hjemmeninfra, da syntes jeg det var greit , prøvde ikke noe lengra avstander da. Tips, sett evt på en ledning ut andre veien på 36 cm, så får du avstemt anntenna! Men som sagt, alt dette er omhandlet i annen tråd her på forumet.

 

 

Mvh

 

Sako_35 :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...