Jump to content

Anbefalinger av sko til problem føtter


knubben

Recommended Posts

Hallo. Har lest side opp og side ned men ikke funnet så mye om dette. Lurer på om noen har anbefalinger på sko til problem føtter.

 

Problemet er at jeg har ganske korte og breie føtter i tilleg har jeg ekstrem høy vrist. Har slitt ut noen par med originale m77 som jeg forsåvidt har vært fornøyd med pga jeg jeg syns de er ganske "breie" men tror jeg vil prøve å se om jeg kan finne noen nye sko som kanskje kan være enda bedre.

 

Er vel rundt 180 høy og endel kilo for mye. I forhold til lengden på føttene mine kunne jeg nok brukt str 39/40 i sko men har alltid måttet kjøpe sko som var mange nummer for store pga bredden på føttene mine.

 

Er helst på utkikk etter tildels vantette fjell/tur sko som har noe høyde, på linje med M77.

Helst med god demping

 

Noen her som kanskje har litt av samme problematikken og har noen greie sko og anbefale?

 

Er også interessert i anbefalinger på evt innlegs såler osv

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Har også kort fort med brei og høy vrist, såpass at jeg ikke kan bruke M77. Det danner seg en fold i læret som ligger å gnager mot akilles'en uansett hvordan jeg snører dem. Hadde vel 4-5 forskjellige par da jeg var i militæret...

 

Bruker nå Varg Isogaisa, kjøpt ca 2004. En tanke smal i lesten, men god plass i høyden. Funker veldig bra med oppakning og i terreng der det kreves god ankelstøtte.

Skal visstnok senere ha kommet i en utgave med bredere lest.. :?:

 

Tjyvlåner tråden litt: Noen tips til en lettere lærstøvel (som M77) som passer bra til "klumpføtter"?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...