Jump to content

Ombygging Mossberg 500


Judin

Recommended Posts

Jeg har en Mossberg 500 som jeg kunne tenkt meg å bygge om. Den passer meg ikke sånn den er i dag da den har veldig langt løp og en stokk som absolutt ikke passer meg.

Jeg har tenkt å bruke denne hagla da jeg går med hund og vil derfor ha den så lett og så kompakt som mulig.

Jeg har vurdert syntet stokk og 18,5" løp som jeg fant på Midway. Prisen er ikke så ille men mye dyrer enn i USA.

 

Hvordan blir denne hagla med 18.5" løp? Finnes disse løpene med utskiftbare choker? Hvordan er det å importere hagle løp fra USA?

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

tror at løpet er for kort til at du får godkjent våpensøknaden her hjemme. 22" er minimum (eller var det bare halvauto...?). Uansett, å importere er ikke noe problem, det er eksporten fra USA som er "problemet". Du må få eksport tillatelse og det koster 100-150 USD. Kanskje det er billigere å kjøpe løpet i Sverige?

Link to comment
Share on other sites

Pr dags dato kan du faktisk ha 40cm langt løp på hagla di (16") så fremt våpnets totallengde ikke er under 84cm (eller var det 88cm?)

Om det er så forbanna lurt er nå en anne sak. jeg syns personlig at rundt 50cm / 20" er en hendig lengde på hagle for bruk i skogen.

 

Synt eller trestokk er en smakssak, men en trestokk er nok enklere å få tilpasset av en børsemaker.

 

Lykke til :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...