Jump to content

S & L 97DL


12sooth

Recommended Posts

:?::?::?:

 

Søk på våpendel: løp i 308w.

 

Kjøp nytt løp. Kaliber 308W, jaktprofil, lengde 52cm (knapt 5000kr).

 

Skal du bruke demper, så kappes løpet så mye man kan for å beholde klaring mellom stokken og demperen (om den er teleskopisk). Passende demper er t.d A-Tec CTM4 (280g 16cm frembygging av løp), eller tilsvarende løsninger fra andre produsenter.

 

Det beste er at du fortsatt har 7mm løpet, så det hele tar max 5 min å gjøre om. Liker du børsa du har, er alt annet litt døvt å gjøre.

 

Visst det bare er litt forandring du vill ha, kan du jo kompletere med en KKC stokk (og så har du blåst 5k til, så lett som ingenting). :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anta at du kan få ca. 8000 kroner dersom børsa er i bra stand i standard gradering, men siden 7mm Rem Mag nok ikke er spesielt lettsolgt, kan hende at du må gå enda lavere for å tvinge frem havelysten hos potensielle kjøpere. Videre tror jeg kanskje senvinter og vår er bedre tider for salg enn nå midt i jakta.

 

Dersom du vet hva du skal bytte rifla i, så kan du jo høre hva du kan få i innbytte, dersom du skal kjøpe nytt/brukt våpen hos forhandler.

 

Trøst deg med at du vil ha et betydelig lavere verditap ved salg av en slik fabrikk børse, enn hvis du skal selge enn customrigg...:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...