Guest Posted September 21, 2009 Share Posted September 21, 2009 (edited) Hei Eg har i år lada opp med 150 grain Accubond til min 308w 44 grain N-140 og 47 cm løp Dette er god medisin på Hjort,Rein og Rådyr. Som er mine vilt. Men no i dag vart eg plutselig invitert på elgjakt i Nort Trøndelag. Så mitt spørsmål er. Vil en Voksen elgokse bli merkbart dårlig av en 150grain Accubond i maskinrommet? Eller må eg kjøpe noe fabrikkammo for denne turen? Edited September 22, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WinchesterM94 Posted September 21, 2009 Share Posted September 21, 2009 Ville kanskje sett bortfra og skyte på de værste vinklene med den kula. Men ville ikke nølt med og ta den med på elgjakt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xprez Posted September 21, 2009 Share Posted September 21, 2009 Ut ifra tester gjort med accubond, mener jeg du trygt kan bruke 150 graineren på elg. Noen her inne vil sikkert si "den er for lett", men elgen dør nok og vell så det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 21, 2009 Share Posted September 21, 2009 Noen som har testa denne på Elg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cameron Posted September 22, 2009 Share Posted September 22, 2009 Bruker samme kule og kaliber til Rein,men med litt mere krutt..Ville nok heller brukt 165gr til æljen,men tror nok ikke den går så veeeldig langt etter treff med 150graineren hell.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 22, 2009 Share Posted September 22, 2009 bump Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts