Jump to content

presse om 7mm Rem Mag hylser til 358 NM hylser, går det?


YnStee

Recommended Posts

sitter på laderommet og grubler litt, har en haug med engangs skutte forniklede hylser i 7mm RM liggende, har egentlig hatt lyst på forniklede hylser til min 358NM, tok derfor å kjørte 7mm hylsa i 358 dien, dette gikk som smør med nok smørning. men ser jo det at skuldra ikke blir på samme sted som på 358 hylsa. har aldri omkalibrert hylser før, men er det slik at man så skal skyteforme resten? eller er jeg helt på jordet...?

 

 

takker for tips!

Link to comment
Share on other sites

Uten at jeg har studert disse to hylsene opp i mot hverandre, så kan jeg bare uttale meg på generellt grunnlag:

Ja, dette kan gå.

Bruk en moderat ladning.

Jeg er, her jeg sitter nå, usikker på hvordan div. godstykkelser i skuldra på 7mag'en vil fordele seg ved overgang til 358NM, men det finner du ut. Pass på så du ikke får "smultring" inne i hylsehalsen, som kan øke trykket betydelig (skummelt).

I og med at dette er ei beltehylse, så skal ikke dette være noe problem.

Det KAN være en fordel å anløpe hylsehalsen både før og etter formingen..... :wink:

Link to comment
Share on other sites

tok pressa 2 stk 7mm hylse i 358 dien her nå, tok ei hylse i vanlig messing og ei forniklet. begge lot seg greit presse om. Tok så å ladet opp den vanlige messing hylsa med en grei vanlig treningsladning, skjøt denne. Ser så at den ferdig formede hylsa er liiiite kortere halsen på enn en orginal 358 NM hylse, har dette noe å si?

 

kan kanskje merke det på presisjon?

 

har fått høre at forniklede hylser er hardere i godset enn vanlige hylser, stemmer dette? vil det i såfall ha noe å si for skyteforming...?

 

 

takker for videre svar!

 

PS: hva betyr det å anløpe hylsehalsen....?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...