Jump to content

Pardini GT 9, hva f.... har skjedd????


Hedning

Recommended Posts

Ja ha... så har Pardinin min fått helt dilla. Jeg var på banen for en tid tilbake etter å ha fått meg 6" løp og sikteforlenger. Vel og bra. Etter ca 150 skudd fikk jeg ikke avtrekk. Ikke sjans i helvete. Så da ble det GP 100 resten av den dagen.

 

Vel hjemme tok jeg fra hverandre pistolen. Ikke noe brudd eller noenting. Jeg gikk over avtrekket og justerte det på nytt. Det tok meg flere timer å få det noenlunde bra. Dro på stevne dagen etter, Sessvollmoen. Gikk bra det, men når jeg kom hjem og skulle pusse kom jeg til å prøve sikringen. Den fikk jeg ikke på. Helt umulig å få låst sikringen. Det viser seg at når jeg justerte avtrekket har jeg justert sear anhuket såpass at sikringen ikke går på.

 

MEN... dersom jeg justerer "anhuket" tilbake sånn at sikringa fungerer er avtrekket helt ræva. Kryp på ca 5mm!!! Avtrekket er ikke bare på jordet, det er på feil jorde.

 

Noen der ute som har erfaring med hva som kan skje med Pardini avtrekk?? Jeg kan tenke meg at en kule har løsnet på en fjær, slik at avtrekket låste seg i første omgang. Men det med sikringa er helt ubegripelig. Prøvd avtrekksjustering i alle retinger. Men det med sikringa blir ikke bedre uansett. Kun ved å justere skrue nr 4 langt nok ut fungerer den.

 

De aller fleste svar kommer til å anbefale Petter hos børselars. Og den skal dit rett over helga. Jeg vil bare høre om det finnes andre som har forkortet livet pga raseri over disse Italienske delikate senoritaene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...