Jump to content

patronene kiler seg i halvauto hagla, tips?


fabarm lion hunter

Recommended Posts

har fått ett problem med min halvauto hagle som gjør at sluttstykket ikke slår skikkelig inn i patronene ved veksling, dette fører da til at tennstiften ikke når frem til hetta.. ikke no særlig når du kunne trengt ett kjapt oppfølgingsskudd.. :x

 

hender også at patronene kiler seg fast i sluttstykket uten at de er avfyrt.. må da demontere hagla mens den er ladd!! :shock:

dette skjedde seinest idag og må si jeg var rimelig svett i toppen når jeg prøvde å lirke patronen ut igjen..

hva kan dette skyldes? er det noe feil med sluttstykket?

 

snakket med forhandler om problemet for en tid tilbake,men han trodde da det kunne være hylsene som ikke var som de skulle.. men nå har dette skjedd med 3-4 forskjellige hylser.. så da utelukker jeg egentlig dette.

 

kan det ha kommet noe dritt inn i sluttstykket?

vet ikke helt om jeg tør å begynne å demontere sluttstykket..

hagla er forresten kun 2år gammel..

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg ville pusset sluttstykket før jeg gjorde noe mere med den. Hvis du ikke tør demontere hele saken så spray på store mengder wd-40 eller 5-56 inn i alle kriker og kroker på sluttstykket slik at møkka løsner og blir med ut. ta noen ladegrepp og bruk litt tip på og tørke det som kommer ut og fei på mere wd-40/5-56 olje. Så kan du prøve og se om det virker bedre. Men det er som du sier en mulighet det er noe feil med sluttstykket men det burde du kunne se i form av skader eller noen som ikek så slik ut når den var ny :wink:

 

Uansett lykketil. Er noe dritt når ting ikke virker :evil:

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

ifølge selger så var det mest sannsynlig stempelet som var problemet.. sku sitte ett light stempel i hagla,men han mente fabrikken kunne ha montert ett magnum stempel.. da vil ikke hagla veksle lette ladninger og dermed ikke låse skikkelig i sluttstykket..

sku sende nytt stempel i posten så håper det retter feilen.

noen som har vært borti dette før?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...