Jump to content

Noen med erfaring på Barnes TSX/TTSX til 308?


300bRUM

Recommended Posts

Jeg har stor sans for TSX sine egenskaper i stor hastighet, rundt 950 ms i 30. kaliber. Jeg vil tro 308`n protesterer vilt hvis jeg presser inn en 300RUM til jakta og har derfor tenkt å se hva som finnes som alternativ. TSX er ganske lange prosjektiler hvis man ønsker en litt tyngre kule, og da er spørsmålet: Blir 150 eller 168 gr lette kuler på elg i 308, og evt hvilket merke med ferdigammo selges i Norge?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ladet begge de nevnte i helga. Testet dem i går. Jeg kommer nok til å gå for 150 grs kula. Den samlet best. Jeg ladde den med 45,8grs VV 140. 168 grs kula ladde jeg med 43.3 grs VV 140. Ingen spesiel grunn til akkurat de ladningene. Det var bare det vekta stoppet på når jeg ikke gadd å fin justere mere. 150 grs patronene gikk hull i hull. De andre rundt 30mm. Ikke dårlig noen av dem. Men jeg har hørt at noen har problemere med å få 168 grs kulene til å gå skikkelig. De stabiliserer seg muligens ikke så bra som de litt kortere.

 

Fikk ikke testet hastigheten da kronografen jeg har er noe dritt og kommer til å bli skutt når jeg skyter inn 375`n med 300 grs TSX.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...