Thor Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 Er det noen som kan komme på hvilke produsenter som lager noe slikt? Det nærmeste jeg kan komme er Barnes og Sierra. Førstnevnte er ikke førstevalget pga. kobberavleiringer, den andre er en jaktkule med blyspiss som sannsynligvis får for mye bank i en halvautomat. Hele poenget er å lade 7.62x54R med en helmantlet kule rundt 150 grains og med brukbar ballistisk koeffesient for bruk i en Romansk PSL-54 designated marksman rifle. Jeg har plenty MG ammo på 200 grains liggende, men denne har det samme problemet som de fleste helmantlede kulene jeg har funnet til nå: Kulebanekompensatoren i det medfølgende PSO-1 siktet er tunet for spesiell sniper ammo rundt 150 grains og når man skyter kuler som veier 33% mer blir det ikke mye kompensering. PSO-1 siktet har ikke tradisjonelt trådkors eller juletre så å holde over eller under er noe herk og klikkindelingen på vertikalen er selve kompensatoren med klikk for hver 50 meter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hand Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 Sellier og Bellot skal ha en 150 grains SP som er .311 Hand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts