chrissi504 Posted September 12, 2009 Share Posted September 12, 2009 jeg skjøt min aller første tiur i helga som 16åring den var ganske grå og gammel og veide 4,5kg er det noen som vet hvor tung en tiur kan bli, er det noen konkuranser som man kan delta i ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SauerHansen Posted September 12, 2009 Share Posted September 12, 2009 Storfugl (vitenskapelig navn Tetrao urogallus) er den største arten i hønsefuglfamilien. Hannen, som kalles tiur, kan bli bortimot 90 cm lang og veie opptil 6 kg. Hunnen, som kalles røy, blir betraktelig mindre (drøyt 60 cm lang og ca 2 kg. Levealder ca 10-15 år. Grattis med din første Tiur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tikkakjell Posted September 12, 2009 Share Posted September 12, 2009 gratulere så masse med tiur er drømme fuglen å skyte ein vakker dag. du kan jo lage ein konkuranse for kammer folket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ko-stens Posted September 12, 2009 Share Posted September 12, 2009 Gratulerer! God start på jaktkarrieren det! Jaktet i fire år og kommet på skuddhold i skogen kun en eneste gang sjøl... Så for all del! Sett i gang en konkurranse jeg ikke får vært med på!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 røy kan bli ca 2 kg ja... Brodern skøyt ei på 2,2 her om dagen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
v-max Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 http://blogg.jaktogdvd.no/2009/09/04/de ... -kr-40000/ her er en konkuranse.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts