Jump to content

Få ned duer på stående åker,


Ole-P

Recommended Posts

Som topic sier, så gjelder dette å få den duene på stående åker,

 

der jeg jakter duer er det ikke slått, og blir neppe slått ned med det første, og klin umulig å ta dem i lufta blir for kjappe, så vill bare ende opp med skade skyting.

 

så hvis noen har noen tips til å få ned duer på stående åker hadde det vært fint, trenger ikke nødvendigvis sette seg men fly litt ned så jeg får skudd muligheter,

Link to comment
Share on other sites

Da tror jeg du må til å fysisk tråkke ned åkern, for så å legge ut lokkefugl. Hadde du gjort det i min åker, så hadde det vært siste året ditt på duejakt hos meg, ihvertfall. Dessuten, så slåes ikke kornet, men skjæres eller treskes. Gress slåes.

Link to comment
Share on other sites

Du kan balansere halve lokkeduer på stående korn, men du får dem ikke til å lande.

Skyt heller dua når den er på vei inn eller flyr forbi.

Ofte kommer de innom da de ser at det er annen fugl der (lokkeduer)

Men lander nok ikke.

 

Lykke til!

 

 

prøvd flere ganger men ser mere ut som det skremmer mere en det lokker, blir nok for unaturlig for dem at noe sitter oppå stående korn,

 

men funnet et annet sted der jeg kan stå inne i en klynge med trær dem liker, så skyter dem på vei inn og ut av trærene,.

bare et helvete å finne igjen duer når dem ikke lander i slått åker og for tiden uten hund, hehe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...