Jump to content

Lanber Gyttorp - Forskjellig utseende!?


Utmarka.net

Recommended Posts

Jeg og en kollega kjøpte begge Lanber Gyttorp i år, med et par måneder mellomrom.

 

Min har en gullfugl på låsekassen (på siden og under), og har gullfarget avtrekker.

Min kollegas har ikke gullfugl og litt andre motiver på låsekassen.

Den har heller ikke avtrekker i "gull".

 

Min er også ca. en cm høyere.

 

Har dette med årsmodell å gjøre?

Håper noen kan opplyse vår lille diskusjon, mens vi sitter på en hytte i Nord-Sverige :)

 

På forhånd, takk!

Link to comment
Share on other sites

Støtte på samme problemstillingen selv for ikke lenge siden.

Med alle nødvendige forbehold på plass så tror jeg at den med gullfuglen og avtrekkeren er lux utgaven.

Om det hører med til lux pakken at den er høyere vet jeg ikke.

Du kan se begge på trykk her.

http://www.bruun.no/Våpen/I%20Sikte%202007.pdf

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Beklager, skrev feil i den siste posten. Mente at jeg ikke fant Lanber Gyttorp Lux i den siste brosjyren.

Fikk svar fra Schou Våpen for et par dager siden (Vi var i Nord-Sverige på storfugljakt, så fikk ikke lest mailen før i dag), der kom det frem at Lanber Gyttorp Lux er tatt ut av produksjon.

Fra nå av blir det kun mulig å kjøpe vanlig Lanber Gyttorp.

 

Den blir produsert på helt vanlig måte. Er litt synd ettersom treverket på Lux-utgaven virker mer solid enn standard versjonen.

La merke til at det er lett å få riper/merker i standard versjonen's treverk, mens Lux-utgaven's treverk holder seg mye bedre.

Link to comment
Share on other sites

endel utgaver av Lanber Gyttorp.

Og jeg tenkte nok litt generelt Lanber når jeg skrev at det var endel utgaver av Gyttorp :? Siden ingen arresterte meg, måtte jeg gjøre det selv :wink: At lux`n har gått ut trenger ikke være negativt for oss som har hagla Utmarka.net, vi sitter tross alt med en gullfugl :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...