Utmarka.net Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Jeg og en kollega kjøpte begge Lanber Gyttorp i år, med et par måneder mellomrom. Min har en gullfugl på låsekassen (på siden og under), og har gullfarget avtrekker. Min kollegas har ikke gullfugl og litt andre motiver på låsekassen. Den har heller ikke avtrekker i "gull". Min er også ca. en cm høyere. Har dette med årsmodell å gjøre? Håper noen kan opplyse vår lille diskusjon, mens vi sitter på en hytte i Nord-Sverige På forhånd, takk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plukkfisk Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 (edited) Støtte på samme problemstillingen selv for ikke lenge siden. Med alle nødvendige forbehold på plass så tror jeg at den med gullfuglen og avtrekkeren er lux utgaven. Om det hører med til lux pakken at den er høyere vet jeg ikke. Du kan se begge på trykk her. http://www.bruun.no/Våpen/I%20Sikte%202007.pdf Edited September 3, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
villdyret Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Det finnes endel utgaver av Lanber Gyttorp. Plukkfisk har rett svar, men linken funka dårlig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Utmarka.net Posted September 2, 2009 Author Share Posted September 2, 2009 Der løste vi det problemet! Takk så mye! Hva er egentlig forskjellen? Så prisforskjellen var 2000,- (Dog i brosjyren fra 2007) Regner med at hele forskjellen er at Lux utgaven har en finere finish? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Utmarka.net Posted September 2, 2009 Author Share Posted September 2, 2009 Klarer ikke å finne Lanber Gyttorp i Schou Våpen sin nye brosjyre (Isikte2009). Lurer på om denne er utgått. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kruttskalle Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Schou viser ikke lanber gyttorp haglene katalogen av en eller annen grunn lanber gyttorp er uten gullfugl og gyttorp lux har gullfugl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sportskytter Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Klarer ikke å finne Lanber Gyttorp i Schou Våpen sin nye brosjyre (Isikte2009). Lurer på om denne er utgått. http://schouvapen.no/produkter/jakt/vapen/hagler/lanber/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Utmarka.net Posted September 7, 2009 Author Share Posted September 7, 2009 Beklager, skrev feil i den siste posten. Mente at jeg ikke fant Lanber Gyttorp Lux i den siste brosjyren. Fikk svar fra Schou Våpen for et par dager siden (Vi var i Nord-Sverige på storfugljakt, så fikk ikke lest mailen før i dag), der kom det frem at Lanber Gyttorp Lux er tatt ut av produksjon. Fra nå av blir det kun mulig å kjøpe vanlig Lanber Gyttorp. Den blir produsert på helt vanlig måte. Er litt synd ettersom treverket på Lux-utgaven virker mer solid enn standard versjonen. La merke til at det er lett å få riper/merker i standard versjonen's treverk, mens Lux-utgaven's treverk holder seg mye bedre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
villdyret Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 endel utgaver av Lanber Gyttorp. Og jeg tenkte nok litt generelt Lanber når jeg skrev at det var endel utgaver av Gyttorp Siden ingen arresterte meg, måtte jeg gjøre det selv At lux`n har gått ut trenger ikke være negativt for oss som har hagla Utmarka.net, vi sitter tross alt med en gullfugl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts