M17 Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Har nettop kjøpt kikkertsikte til en Tikka M695, og ser såvidt en svak skygge i siktet grunnet det åpne siktet. Jeg fikk skrudd av den bakerste delen av det åpne siktet, men den helt fremme på tuppen av løpet vet jeg ikke hvordan jeg skal demontere. Noen som vet hvordan man gjør dette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nemesis Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Tror du må gjøre følgende: Du slår forsiktig ut Stolpen/kornet som er montert i et spor. Når du har gjort dette vil det dukke opp en skrue. skru ut denne skruen og stolpen er demontert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjortefant Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Du tar den delen som sitter høyest og dytter den til høyre eller venstre. Under der sitter det en skrue du må løsne på... Håper du skjønnte det..... Se der ja, mye bedre men samme forklaring kom meg i forkjøpet!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M17 Posted September 1, 2009 Author Share Posted September 1, 2009 Det høres jo greit ut, skal prøve dette. Det var slik det fungerte på basen lenger inne på løpet i alle fall Må bare få av den beskyttelsesringen rundt, er det bare å bøye forsiktig ut til siden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjortefant Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Hmmmm.... den ringen var ikke på min..... men går det ikke en splint tvers gjennom du kan dra ut?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M17 Posted September 1, 2009 Author Share Posted September 1, 2009 Hmm oki, fikk av beskyttelsen med vet enda ikke helt hvordan jeg skal få løs siktekornet. Skal jeg bare banke den ut med noe? Sitter ganske bra fast kjennes det ut som... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G.Larson Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Bare å banke den ut sideveis med en dor. Gjorde det på min M695. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M17 Posted September 2, 2009 Author Share Posted September 2, 2009 Vel, jeg banket en liten stund og plutselig løsnet hele greiene. Tror skruen løsnet av vibrasjonene eller noe, siktekornet satt bom fast. Så nå fikk jeg det av, det er to hull fremme på løpet som irriterer litt men dette får jeg vel bare leve med.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjortefant Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Det går jo an å skru skruene ned igjen, eller du kan få noen til å tette de med noe lurt, lodding?? jeg har en lyddemper som dekker de fint..... P.S. Du kan jo få noen til å file ned skruene slik at de blir passe lange, visst du ikke har kunnskap til å gjøre det selv da... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts