Jump to content

Har noen erfaring med ATA Arms O/U


håpløs

Recommended Posts

  • 8 months later...
jeg har bestilt meg en ata arms sp black justerbar
Har selv sett en del på denne og har den p.t. øverst på listen når det blir dags for handel. Føltes meget balansert og passet iaf meg perfekt.

 

Kjøpte du med stål- eller alu/lettvektskasse?

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Brodern og en kammarat av meg kjøpte for noen år siden hvær sin arms pumpehagle,

hvære møkk en det skal man jaggu lete lenke heter, på kammeraten sin hagle løsna det

ut en bit av utdrageren etter bare 100skudd. Nå kan o/u haglene hvære bedre men

ville styrt unna

 

Er du sikker på at dette var ATA da? De lager ikke pumpehagler i det heletatt nå i alle fall, bare auto og o/u.

Link to comment
Share on other sites

Nå som tråden dukket opp igjen kan jeg jo skrive at jeg kjøpte en Black med 71cm løp og stålkasse som jeg er veldig godt fornøyd med. Klart, jeg har skutt litt en en justerbar 686 som muligens føltes bedre, men mellomlegget der rekker til en del jaktturer og skudd.

Link to comment
Share on other sites

Annet navn på pumpe hagle er ritsj ratsj filli bom bom bom :lol: , finnes da bra pumpehagler også

som for eks 870, men jeg liker ikke skramle lydene de lager . Når det gjelder arms o/u så ville jeg styrt

unna ettersom den er laget i kebapland, mange som sier det er feil på hagler laget der.

 

Hvilke merke er "arms", har ikke hørt noe om de armene før?? :?::)

 

ATA er så vidt jeg har brakt i erfaring et veldig bra merke, av konstruksjon ikke ulikt et veldig kjent merke fra Italia......., holder kanskje ikke like høy standard, men ikke så langt fra heller!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv en ata arms sp black, og jeg kan ikke si noe annet enn at jeg er kjempe fornøyd! Helt ålreit hagle til mitt bruk, til en fornuftig pris. Føler selv at jeg har fått mye for pengene!

 

Landrø går hvertfall god for haglene:

 

"ATA ARMS startet opp for over 50 år siden ved at en mann med navn Celal Yollu begynte å lage hagler. Dette var de første haglene som ble laget i Tyrkia. Målet hans var å lage jakthagler som tilfredstilte jegerens krav, og hans filosofi var å lage kun det beste. Han startet med å lage enkeltløpere og side/side hagler, fulgt av over/under og så halvautomat hagler i 1992. Mr. Celal Yollu er fortsatt endel av ATA og han overvåker alle nye produkter.

 

ATA ARMS lager i dag moderne og meget gode hagler."

 

PS: Skal man tolke infoen fra Landrø sin hjemmeside, så har dem ikke lagd pumpehagler!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Blei det ATA hagle på deg?

 

Lurer på en annen ting, og det er om noen har peiling på choker til ATA?

Skulle gjerne hatt noen nye, men da kanskje extended :D

Noe ala trulock choker!

 

Problemet er at jeg ikke finner noen som det står at passer nettopp ATA.

Så, veit noen om feks beretta sine choker er like....? Eller andre merker, for den sakens skyld

Link to comment
Share on other sites

Tok lit feil av navnet på de pumpehaglene nevnt lenger opp :oops: , det er armed og ikke arms det står på de

men tyrkisk produsert er de. Har sett lit på ataene og de ser ikke så værst ut utvendig, vordan de er

innvendig er en annen sak, er vel kommet mye rart fra tyrkia når det gjelder hagler men det sies at de

har blit bedre.

Link to comment
Share on other sites

Brodern og en kammarat av meg kjøpte for noen år siden hvær sin arms pumpehagle,

hvære møkk en det skal man jaggu lete lenke heter, på kammeraten sin hagle løsna det

ut en bit av utdrageren etter bare 100skudd. Nå kan o/u haglene hvære bedre men

ville styrt unna

Tok lit feil av navnet på de pumpehaglene nevnt lenger opp :oops: , det er armed og ikke arms det står på de

men tyrkisk produsert er de. Har sett lit på ataene og de ser ikke så værst ut utvendig, vordan de er

innvendig er en annen sak, er vel kommet mye rart fra tyrkia når det gjelder hagler men det sies at de

har blit bedre.

 

Hadde kanskje vært en ide` å være litt mindre skråsikker på ting, når det er bare tull?

 

Ser du er Baikal-fan. Der er det jo helt motsatt, ser ut som f..... utvendig, men er faktisk ganske bra innvendig.

Link to comment
Share on other sites

Er slettes ingen baikal fan vis du har fått det inntryket, faktisk syns jeg kvaliteten på nye baikal hagler

er så som så, men de gamle er robuste greier med godt rykte. Når det gjelder ataene så kan det for

alt jeg vet være bra våpen det, men er bare lit skeptisk til tyrkere ettersom de har et veldig dårlig rykte.

Og de pumpehaglene som nevnt lenger opp gjikk som sagt i oppløsning etter få skudd, tok lit feil av navnet

men de er som sagt tyrkia produserte.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Har hatt en ATA ARMS SP Black med justerbar kolbekam fra Landrø i en sesong. To ting: For det første, legg merke til at dette våpenet ikke har automatsikring. For det andre, min utgave har utviklet fusking i ejektoren på det ene løpet; reagerer ofte med en forsinkelse på 3-4 sekunder. Antakelig fordi jeg ikke er verdens ivrigste med oljing og rengjøring (bortskjemt etter 30 år med en Star Baikal), men verdt å merke seg for likesinnede, uavhengig av om dette er en egenskap ved ATA ARMS spesielt eller ved ejektorer generelt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...