Jump to content

Er det noen som savner en Hund ?


Sportskytter

Recommended Posts

Ville vært obs om det var andre raser som var savnet samtidig.

 

I Steinkjerområdet skjedde det en horribel savnet-episode for noen år siden.

En hund på vift ble funnet og satt i politiets "varetekt", og det ble annonsert i media at det sted og tid var funnet en beagle.

Beaglen var ung og glad og manglet øremerke og chip. Politi/Falck hadde scannet og sjekket ørene. Illustrasjonsfoto som i denne saken var med. Funnet ble gjentatt i media, og det ble fortalt at om ikke rettmessig eier meldte seg innen en tidsfrist måtte hunden avlives.

Dagene gikk og ingen beagler ble meldt savnet. Det endte desverre med at hunden ble avlivet etter en uke eller så.

 

Etter avlivingen fant veterinær en chip på DREVERENS nakke!!! Eier ble kontaktet.

Han hadde meldt sin rød/hvite drever savnet samtidig med at politiet tok rede på den rød/hvite "beaglen".

Ingen der på huset hadde greid å løse dette mysteriet - lovende!

Link to comment
Share on other sites

Ville vært obs om det var andre raser som var savnet samtidig.

 

I Steinkjerområdet skjedde det en horribel savnet-episode for noen år siden.

En hund på vift ble funnet og satt i politiets "varetekt", og det ble annonsert i media at det sted og tid var funnet en beagle.

Beaglen var ung og glad og manglet øremerke og chip. Politi/Falck hadde scannet og sjekket ørene. Illustrasjonsfoto som i denne saken var med. Funnet ble gjentatt i media, og det ble fortalt at om ikke rettmessig eier meldte seg innen en tidsfrist måtte hunden avlives.

Dagene gikk og ingen beagler ble meldt savnet. Det endte desverre med at hunden ble avlivet etter en uke eller så.

 

Etter avlivingen fant veterinær en chip på DREVERENS nakke!!! Eier ble kontaktet.

Han hadde meldt sin rød/hvite drever savnet samtidig med at politiet tok rede på den rød/hvite "beaglen".

Ingen der på huset hadde greid å løse dette mysteriet - lovende!

 

Det der er jo til å begynne å grine av :cry:

Link to comment
Share on other sites

et søk på savnet BAN

Ingen BAN savnet hos NKK. Hvis bildet over er ekte, så gjelder saken drever :wink: (har hatt begge raser).

Jeg har hundehuset og luftegården lagret på låven, fort gjort å montere det!

Jeg skal ta en tlf til Falck i løpet av dagen, det er jo for jævlig hvis bikkja blir avlivet sånn uten videre :(

 

Edit; ringte nuh. Ingen eier å spore fremdeles, og Falck i Fredrikstad syntes saken var merkelig. Skal ta en tlf til litt uttpå dagen, de skulle dobbeltsjekke det de visste om hunden. Jeg tar gjerne vare på hunden, skulle eier melde seg så får han den selvfølgelig tilbake :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Oppdatering.

Falck sendte mms med bilde. Det ser ut som bikkja er en drever, om den er renraset er håpløst å si. Dyrebeskyttelsen avgjør på mandag hvem som overtar bikkja. Jeg står på lista med navn og nummer, så denne tassen kan havne på bruket i skogen :wink:

Burde være perfekt for den her :roll: Moder`n er pensjonert og kan gå tur med den daglig, pluss at jeg får et levende individ å bry meg om, skader ikke det heller :wink::D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...