Jump to content

Kort patron i normal låskasse? Rem 700


YnStee

Recommended Posts

Har en Remington Model 700 jeg skal bygge om. denne har standard låskasse lengde, er opprinnelig 7mm Rem Mag, men skal ha noe grovere. Samtidig vil jeg ha KORT pipe, og i går fikk jeg opp øynene for .350 Remington Magnum, etter det jeg har lest går denne i kort låskasse, men hvordan er det å bruke denne i låskassa mi? vil den blir "for kort"?

 

Håper på svar!

 

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg ikke husker feil så er 350 RM-hylsa 55 mm lang, dvs like lang som 6,5X55 som bare er å finne i kasser av normal lengde. Bruker du kassa du har så slipper du å stappe lange kuler langt ned i hylsa og burde da få litt bedre ytelse. Men, sett fra en annen side så kan du jo bruke 35 Wheelen og 358 Norma Magnum i samme kassa.

Link to comment
Share on other sites

takk for svar Polardego. Ja, 350 hylsa er 55mm lang, like lang som 6,5x55 hylsa.

 

Jeg skal bruke kassa jeg har, den er opp og avgjort. pipa skal være 47cm, antagelig lavere om det blir lov med 40cm pipe som det har vært snakk om.

 

Hadde i utgangspunktet tenkt å gjøre om til 358 Norma Magnum, men fikk som skrevet, opp øynene for 350 RM`n i går, å lurer på

:arrow: om det i det hele tatt er noe å tjene på å kamre i 358 Norma Magnum i forhold til 350`n når løpet blir maksimum 47cm?? er jo grei forskjell i krutt mengde på de to, som kanskje brennes til ingen nytte i 358`n når pipa blir så kort......?

hadde ikke tenkt på det at jeg ikke trenger sette kulene så dypt med kassa mi vs. kort kasse, positivt.

 

Har ikke tilgang på quickload her nå, så får ikke lekt meg med den desverre. Om noen kunne kjørt f eks 225grains Oryx og 225grains Barnes X gjennom quickload i både 350`n å 358 NM`n, begge i 42cm pipe(ikke lov ENNÅ, vet det) og kommet med resultatet her hadde det vært knall!

 

Håper på svar igjen jeg, på forhånd takk.

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...