Jump to content

62 grains kule i 1:12 løp


Recommended Posts

Dette temaet er oppe i en annen tråd, men da under som undertema som ikke vises i trådtittel. Jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med 62 grains kuler i 223 løp med 1:12 riflestigning? Teorien sier jo maks 55 grain, men har hørt om folk som får gode samlinger med noen typer ammo på 62 grain også.

 

Selv prøvde jeg i går med to forskjellige typer 223 - 62 grains og resultatet var 60 mm samling med en russisk ammo som het Wolf og med 30 mm samlign med Remingtons 62 grains lodda blyspiss(Hold 110 meter). Remingtons 55 grain UMC helmantel gikk så og si helt likt som 62 grainsen, og samlingen var like stor/liten.

 

Det sies jo at 4 grams kula til norma også går flott i 222 børser med 1:14 stigning... Er det noe annet enn riflestigningen som er avgjørende?

Link to comment
Share on other sites

Min Baikal Taiga kombi cal.223 har også 1:12 stigning. Og den har ingen problemer med å stabilisere Winchester PP 64gr. Presisjonen er utmerket. Nå er disse kulene riktignok ganske korte til å være 64 grainere, men jeg tror nok det er en annen grunn enn kulelengden som gjør at du får dårlig presisjon med Wolf ammoen. Jeg tror rett å slett det skyldes at Wolf ammoen er av usedvanlig dårlig kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror også det er dårlig kvalitet på de russer-skudda.. :wink: Og da jeg hadde samme våpenet som deg for et år siden, baikalkombien så gikk de tilsvarende dårlig i den. Fikk aldri prøvd den børsa med 62 grainere, men flott at din stabiliserer 64 grains kuler, da har du et veldig andvendelig våpen. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...