Jump to content

Harejakt i Oslo/Asker området.


Bein

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg er på utkikk etter steder som jeg enkelt kan få kjøpt dagskort/helgekort til harejakt med hund i Oslo/asker området.

 

Alt er av interesse, privat/statsalmenning.

 

Noen som har tips eller noen telefon nummer til meg ?

 

Vet det er et område ved Sem i asker, men må være medlem og syntes det er vel mye folk som labber oppi skogen der i helgene også :)

 

Har en 20 mnd gammel beagle jeg syntes burde få mer slipp en 14 dager på fjellet i oktober :( . Har fått trent i hegn i sommer og virket igår som at full tenning er igang, så da ønsker jeg ikke slippe mer i hegn, men heller få god trening i skogen, så treningskort er også av interesse hvis ikke annet er tilgjengelig. Viktigste er at hun får trent seg og ikke at jeg får skutt harepus!

 

Tips til innkalling trenger jeg også, spesielt i los :D

Link to comment
Share on other sites

Tips til innkalling.

gi innkallingssignal hver gang hunden allerede er på vei til deg og belønn.

har brukt denne teknikken fra min var valp og kan godt kalle inn

fra los. Jeg har på denne måten fått en så og si rådyrren beagle ved å kalle inn hver gang losdyret viste seg å være rådyr. Er litt verre å få han inn fra harelos men det går det og :wink: jeg bruker fløyte :) Har du ikke trent innkalling hittill :?:

mvh Taiko

Link to comment
Share on other sites

Har du ikke trent innkalling hittill :?:

mvh Taiko

 

 

Joda, jeg har trent innkalling. Dog helt sikkert for lite og på for dårlige måter.

Startet når hun var yngre med å løpe fra henne når jeg kalte inn. Dette var ganske effektivt, men var døden i skogen. Resultatet ble at hun ikke utvidet søket sitt, det ble heller redusert fordi hun ble for opptatt av hvor jeg var til enhver tid.

Når jeg sluttet med dette ble søket gradvis bedre.

 

Nå prøver jeg å trene med line, så hun får et rykk hvis hun ikke kommer, og gir hun seg enda ikke blir hun "tvunget" inn.

Usikker på hvor effektivt dette er, men virker som det har en effekt. (fortsatt ikke bra)

Problemet mitt er at jeg har ingen steder jeg kan slippe henne for trening, så må ha en eller annen form for line på henne under trening.

 

Føler jeg ellers har god kontroll på henne men virker som hun skjønner når det er godbit å få eller når leken er over :)

 

Og merket jo tydelig i hegn på onsdag at når losen gikk for fullt, så eksisterte jeg ikke overhode, hun kunne stoppe opp å se på meg. Men for så å løpe videre etter harepus.

 

Litt små bekymret for høsten nå og skulle gjerne hatt dette på plass. Alle tips ønskes og gjerne retningslinjer for hvor mye volum jeg må legge ned i alternativene.

 

Takker for alle svar :)

 

Ole

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...