Jump to content

Gåsejakt ønskes i Hordaland


HK416

Recommended Posts

  • 2 months later...

Har undersøkt muligheter for gåsejakt selv, men det er helt umulig å finne ut noe som helst.

Så for meg at de ville være rundt om på øyene i fylket men ingen jeg har snakket med vil gi noen navn fra seg, om de gjør sier vedkommende at det er bedre muligheter hos naboen.

 

Skjønner at folk som har klart å finne en vei gjennom telefon jungelen ikke vil dele, jeg vil helt sikkert ikke delt selv.

 

Men noen hint hadde vært fint, gjerne på ender i samme slengen :P

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Hei,

 

Ser at denne ble avsluttet for lenge siden.

Jeg er nå i samme båt som dere var for flere år siden, forhåpentligvis har dere fått tilgang på jakten dere var ute etter.

Har dere noen tips til andre som starter på nytt og er ute etter slik jakt?

 

Jeg har hørt at det beste er å gå og banke på dører, men dette har ikke gitt meg noe positivt resultat..

Er det andre som har noen tips?

 

Takker for alle innspill.

Link to comment
Share on other sites

Gås finnes det mest av i de ytre strøkene av Hordaland, så det er der du må leite.

Ta en tlf til grønn etat i de ytre kommunene og hør om de kjenner til noen bønder som har klagd over grågås på sine marker.

Disse bøndene ønsker jegere velkommen, MEN hvis det er andre som jager der fra før så kan det være lurt å trø litt forsiktig.

Sjekk med bonden om du kan få tlf nr til disse jegerne, slik at du enten kan jakte sammen med de eller når de ikke kan.

Dette blir da mer effektivt for dere og ikke minst bonden som ønsker minst mulig gås.

I tillegg er sikkerheten ivaretatt, slik at det ikke blir mulighet å skyte på hverandre 8)

PS nå er det lite gås i Hordaland. Det er mest i juli og august

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...