Jump to content

Hjelp med ny klubb / gruppe i nord.


Marc-X

Recommended Posts

Hello World!

 

Jeg håller på at starte en ny klubb her oppe i Nord (Tromsø) med langhold på programmet. Dette er en spin-off på "Praktisk Skyting Tromsø" (som jeg er leder for) og vi skal som ni nog skjønner drive med "langholdsskyting", eller i vart fall så langt hold som terrenget tillåter.

 

I denne forbindelse lurer jeg på hvilket forbund vi skal søka tilknytting til? Er det BR-forbundet som administrerer denne nye "flue" eller er det kanskje inget forbund som befatter sig med dette?

 

Noen som har andre tips i forbindelse med oppstart? Alle tips mottages med stort TAKK!

 

 

///M

Link to comment
Share on other sites

Hello World!

 

...... Dette er en spin-off på "Praktisk Skyting Tromsø" (som jeg er leder for)..........

 

///M

 

Verden svarer!

 

Ble nyskjerrig, hva er "Praktisk Skyting Tromsø"?

-kan ikke se det navnet på medlemslisten i NFPS, men listen kan jo være ufullstendig.

Lurte egentlig mest på om dere bare bedriver ulike skyteformer som de respektive forbund innehar, uten å være forankret (forbundstilknyttet), eller om det er/blir planen å bli opptatt?

Link to comment
Share on other sites

Hello World!

 

...... Dette er en spin-off på "Praktisk Skyting Tromsø" (som jeg er leder for)..........

 

///M

 

Verden svarer!

 

Ble nyskjerrig, hva er "Praktisk Skyting Tromsø"?

-kan ikke se det navnet på medlemslisten i NFPS, men listen kan jo være ufullstendig.

Lurte egentlig mest på om dere bare bedriver ulike skyteformer som de respektive forbund innehar, uten å være forankret (forbundstilknyttet), eller om det er/blir planen å bli opptatt?

 

Praktisk Skyting Tromsø hette tidligere "Tromsø Praktiske Skyttere" og er en undergruppe i TPK.

Navnebyttet kommer etter at gruppen varit død i ett antal år, og at vi nå er startet opp med nye medlemmer og ny ledelse. Den gamle gruppa var "non grata" hos NFPS.

 

Når det gjelder NFPS så har vi ventet i over et halvår på inbetalingskort for kontigent.

Jag har for et antal uker siden mailat president M. Kløv om dette og ble då fortalt at "de var på tur".

Fortsatt ingen tegn til inbetalingskort og då kanskje det er vanskeligt at påstå at man tilhører et forbund?!

 

Har heller ikke hørt noe fra NROI, så nå begynner jeg og lure på hvordan denne gjengen egentlig opererer...

 

 

///M

Link to comment
Share on other sites

Hello World!

 

...... Dette er en spin-off på "Praktisk Skyting Tromsø" (som jeg er leder for)..........

 

///M

 

Verden svarer!

 

Ble nyskjerrig, hva er "Praktisk Skyting Tromsø"?

-kan ikke se det navnet på medlemslisten i NFPS, men listen kan jo være ufullstendig.

Lurte egentlig mest på om dere bare bedriver ulike skyteformer som de respektive forbund innehar, uten å være forankret (forbundstilknyttet), eller om det er/blir planen å bli opptatt?

 

Praktisk Skyting Tromsø hette tidligere "Tromsø Praktiske Skyttere" og er en undergruppe i TPK.

Navnebyttet kommer etter at gruppen varit død i ett antal år, og at vi nå er startet opp med nye medlemmer og ny ledelse. Den gamle gruppa var "non grata" hos NFPS.

 

Når det gjelder NFPS så har vi ventet i over et halvår på inbetalingskort for kontigent.

Jag har for et antal uker siden mailat president M. Kløv om dette og ble då fortalt at "de var på tur".

Fortsatt ingen tegn til inbetalingskort og då kanskje det er vanskeligt at påstå at man tilhører et forbund?!

 

Har heller ikke hørt noe fra NROI, så nå begynner jeg og lure på hvordan denne gjengen egentlig opererer...

 

 

///M

 

 

Nå blir det jo ny NROI, da han som har vært varslet at han ikke fortsetter etter forbundstinget. Regner med den nye er på plass i løpet av ett par dager

Link to comment
Share on other sites

Hello World!

 

Jeg håller på at starte en ny klubb her oppe i Nord (Tromsø) med langhold på programmet. Dette er en spin-off på "Praktisk Skyting Tromsø" (som jeg er leder for) og vi skal som ni nog skjønner drive med "langholdsskyting", eller i vart fall så langt hold som terrenget tillåter.

 

I denne forbindelse lurer jeg på hvilket forbund vi skal søka tilknytting til? Er det BR-forbundet som administrerer denne nye "flue" eller er det kanskje inget forbund som befatter sig med dette?

 

Noen som har andre tips i forbindelse med oppstart? Alle tips mottages med stort TAKK!

 

Fint å se at denne skyteformen brer om seg :)

Send en PM til Jofla her på forumet så vil du få svar om spørsmål opp mot Nbsf.

 

Jupp!

Du kan også ta kontakt med Mosjøens http://www.skarpskyttere.org/ hvordan de har gått frem for å få alt ”på plass” .

Link to comment
Share on other sites

Tar meg friheten å "låne" denne tråden til litt opplysning fra endel av oss "ikke fullt" så langt nord. :D

 

Vi har, etter en meget vellykket tur til Numedal, startet:

Nidaros Benkskytter klubb

Dette til info for alle intereserte i Midt Norge.

Interesserte kan kontakte meg på PM.

 

Til informasjon til Dere som skal starte klubb lengre nord.

Vi tok en telefon (en meget trivelig samtale forresten) til John Flatby, og la frem våre planer.

Fikk beskjed om å sende brev til Norges Benkeskytterforbund, og søke om "opptak" med de som "moderforbund".

 

Ønsker dere lykke til der nord, og håper det er flere rundtomkring i vårt vidstrakte land som drar igang klubber med Br/Lagholdsskyting.

Vi trenger Dere alle for å spre denne skyteformen.

Link to comment
Share on other sites

*Fullstendig OT*

Der kom "Romlingen" på banen også! :D Hei og takk for sist.

Har d u byttet ammunisjon under viktige konkurranser i det siste? Hva var det jeg sa? :wink:

*Fullstendig OT slutt*

 

Det er svært gledelig at det dannes egne langholds og benkeskytter-klubber rundt omkring i landet.

Jeg ser frem til å reise nordover på et benkeskytter NM snart. :D

Link to comment
Share on other sites

Ja, då vart kontakt med NBSF opprettet. Fikk en telefon fr John Flatby i går ettermiddag, og det vart en lang og trivelig samtale.

 

Langholdsklubben blir startad under vårparten (når snøen er borte så vi kommer til våre utendørs skytebaner igjen).

 

Mer info om dette kommer her etter hvert!

 

 

///M

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...