Jump to content

35 whelen, lette kugler


Martin BN

Recommended Posts

Hej

Er der nogen der har ladedata til 35 whelen med 180 grs kugler? Jeg er ude efter en ladning med god fart som kan bruges både på papir og måske en ræv eller råvildt (kødødelæggelse er ikke et problem). Til allround jagtbrug lader jeg 225 grs Partition med 58 grs Norma 202, men søger en billigere træningspatron. Jeg har prøvet med 60 grs Norma 202 (til 180 grs kugle) men jeg får en kæmpe mundingsflamme.

 

mvh

martin

Link to comment
Share on other sites

Hej Freeride og i andre,

Kuglen jeg har prøvet er en 180 gr Hornady single shot pistol. Denne egner sig nok mest til papir. Næste gang vil jeg prøve Speer Hot Core som skulle være lidt hårdere. Uanset hvad skal begge nok slå både ræv og evt råvildt ihjel. Min pibe er kun 48 cm så jeg får som sagt noget af et mundingsglimt med Norma 202 og håbede at kunne finde en anden krudttype, gerne norma eller Vithavuori. Med den korte pibe slipper jeg formentligt aldrig helt af med mundingsflammen, men jeg vil gerne begrænse det mest muligt. Det er ikke det store problem med 58 grs Norma 202 bag en 225 grs Partition.

mvh

martin

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...