Jump to content

Ny tråd om 7mm.rem.mag


prikken

Recommended Posts

Velger å starte en ny tråd ang lading av 7mm rem mag. Den forrige ble så rotete..

 

Hylser. Norma.

Kule: Gameking, 140gr

Hetter: Remington No. 9 1/2 M (magnum rifle primers)

Krutt: RP-15

 

Spørsmålet er mengde krutt?

 

Jeg har ladet 168gr matchking med 65gr RP-15 tidligere. Denne ladningen ga hastighet på 850m/s i min Tikka. Så nå tenkte jeg å gå noe opp i hastighet og vurderte 68gr til å være innenfor grensene for forsvarlig lading. Noen som kan snurre quickload eller har erfaringer som avkrefter eller bekrefter mine antagelser?

 

Bare så det er sagt: Jeg vet at evt uttalelser fra dere ikke kan betraktes som fasit, men kun reningslinjer. Forsiktige sådan.

Ladeboka er på bygda så jeg får ikke slått opp data der og jeg har ikke quickload å hjelpe meg med.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje du skal lese tråden om skytterlagbskrutt først? Alt mellom 66 og 71gr RP 15 kan være ok maksladning med 140gr kule, det kommer veldig an på hvor rask/treg lot`en du bruker er.

 

70gr MRP bak 140gr kule er ok maksladning (med Norma hykser) i mitt våpen, 68gr MRP bak 140gr Nosler AB gir meg 950m/s, bare sånn til sammenligning.

 

Tron

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...