Jump to content

"Runde av" eller bytte avtrekker på S&W mod 36?


NonServiam

Recommended Posts

Jeg har en Smith&Wesson mod 36 1 7/8" som jeg skyter litt felt med. Fin liten snubnose til spesialrevolver, men jeg har aldri blitt helt komfortabel med avtrekkeren. Den er flat og litt vond på double action avtrekk.

 

Kan jeg bytte til en avrundet avtrekker a la den jeg har på min 686?

 

Eller må jeg fram med dremelen? :shock:

 

Mens jeg har dere på tråden, hva er det enkleste jeg kan gjøre for en litt smoothere avtrekk? Jeg polerer gjerne litt her og der, men er helt clueless på hvor.

 

Takker!

 

(Jeg synes forresten det er stas med en skikkelig kort spesialrevolver, det er liksom poenget. Dessverre er jeg for feig til å skyte konkurranse med det lille tregrepet :mrgreen:)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

du kan ikke bytte deler helt uten videre imellom smither. hvordan det er med de nyere CNC maskinerte og støpte sakene veit jeg ikke, men på "gamle" smither måtte delene tilpasses hverandre og ramma pga dimensjonforskjeller. smith-arbeid er ikke det vanskeligste i verden, og jeg gjentar meg selv for hundrede gang: kjøp kuhnhausen om du skal file. men som alt annet av finmekanikk krever det at du ikke har 10 tommeltotter, og litt erfaring i bruk av verktøy til denne typen jobber.

 

jeg vet at "folk" har fått smith-deler til å "droppe inn" men det er ikke garantert at din gjør det.

 

hadde en M36 lik din tideligere, og avrundet og polerte avtrekkeren slik du beskriver. den ble meget trivelig, og jeg skøyt faktisk ganske bra med den, var nær å fylle ei NM-løype. på min m31 som er klin lik i mekanismen har jeg ikke hjerte til å file, og har heller skutt nok til at jeg venner meg til "gnaginga" fra avtrekkeren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...