Jump to content

Jaktfelt Grasåsen 6/4 08


375 H-H

Recommended Posts

Var på grasåsen for å skyte jaktfelt i dag.

Må si at jeg blei litt overasket når jeg kom dit og ved påmelding

fikk beskjed om at de ikke hadde min klasse på programmet ?

Jeg skyter vanligvis jeger c Men dette var ikke mulig der. De påsto at de ikke hadde oppdatert dataprogram og jeger c lå ikke inne i deres program !!! måtte derfor skyte jeger b eller gjesteklasse :shock:

 

Skivene var heller ikke i henhold til njff sitt regelverk !

Hold 1 var ekorn beo skive på denne er godkjent sittende avstand 36 m. på grasåsen var denne på 63 m

beo skiver er vel strengenok som de er !

 

Hold 2 var en ulv har aldri sett denne før og vet ikke om dette var en godkjent skive (tror ikke det) så litt hjemmelaget ut ! Denne var på 55 m sittende og treff i hele dyret inner treffen var på størelse med hele ekornet på hold 1 ? så det blir litt feil forhold på treff og avstand !

 

Hold 3 var rådyret til beo stående 68 m her er alt som det skal !

 

Hold 4 Her var holdet ei ?? gaupe men lignet mest en katt som var modifisert til gaupe kan ikke i min villeste fantasi skjønne at dette var en godkjent figur sittende 80 m vet ikke hva som var godkjent hold på denne vannskapningen :lol:

 

Hold 5 var grevling beo skive sittende avstand ??? vet ikke standplass leder viste ikke og det var heller ikke

noe oppslag som viste avstand var skrevet et eller annet på skiva men ingen klarte å tyde det heller ikke standplassleder men han tippet at det var ca 60 m !!

 

Hold 6 var tiur vet ikke leverandør men var helfiggur m poeng 1-10 de hadde satt innertreff fra 8-10

holdet var 70 m stående syns det virket noe drøyt for det innertreffet men mulig det er innenfor reglene ?

 

på flere av holdene blei også en av skytterne bedt om å bli med bort for å annvise

dette er vel heller ikke i følge reglene !

 

på nest siste holdet så gikk også annviser frem til skivene før våpnene var sjekket av standplassleder :shock::shock: dette er vel absolutt det mest graverende med hele greia

 

Hadde jeg vist dette før jeg meldte meg på så hadde jeg heller reist til trøgstad og det stevnet som var der i dag Etter min mening så var dette stevnet ikke i nærheten av hva vi bør forvente av en arrangør som arrangerer et stevne i njff sin regi .

Link to comment
Share on other sites

Var også der i dag, må si sikkerheten var bedre i år enn i fjor, men helhetsinntrykkiet er vel at de gir litt f...

 

Det koster ikke så mye å følge reglementet. De tar seg ikke tiden til hverken ilordre eller rett anvisning og det er litt dårlig ovenfor de som har tatt seg tiden til å reise bort en dag.

 

Ble heldigvis med frem og fikk rettet opp feil anvisning på både meg og skiva ved siden av meg.

 

Det er vel enn kjent sak at en del skyttere boikotter dette stevnet pga tidligere prestasjoner fra arrangøren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...