Jump to content

Ileggsløp til Glock 26


Gudfar

Recommended Posts

Hei.

Jeg kom over et 22 cal ileggsløp/magasin til min Glock 26, et såkalt "Conversion Kit" hos Lone Wolf i USA. (Advantage Arms .22 Conversion M/26 LE til $249.95) Har lyst til å kjøpe noe slikt for trening, men problemet er at jeg har en 22 cal. Browning Buckmark allerede. Er det da mulig å få import- og ervervstillatelse for dette? Og hvordan skal jeg gå frem for å få dette til?

Link to comment
Share on other sites

Du søker om .22 konverterings sett til Glocken din, for trening. De fleste våpenkontor behandler .22 topper som våpendel, ikke et komlet våpen med tanke på innvilgelse.

Invilget ervervstialtelse er det samme som impoprt tilatelse. Dog må du nok beregne et par hundrede dollars i eksport og frakt utgifter om du skal ha det til Norge...

 

Men mitt absoulutt universelle og beste råd:

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

 

Spent?

 

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

- 8)

-

-

-

-

-

-

 

Ring / snakk med ditt søkested og spør dem! :mrgreen::wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei, dere og takk for innspill! :)

 

Lone Wolf hadde en del (les. måneder) ventetid på dette kitet, så jeg har god tid til å søke ervervstillatelse hos onkel. :wink: Skal ringe dem og høre hvordan reglene deres er på dette området. Alle som driver business skal ha betalt så det koster jo litt, men jeg har tatt meg råd til dette kitet. :mrgreen: 9 mm ammo koster jo ganske mye, selv om jeg lader mine egne skudd, så jeg kan spare inn en del på å benytte noe cal. 22 til treningsskytingen. Jeg prøver å få skutt regelmessig hver uke og da blir det fort et femtitalls skudd selv pluss det som andre bruker når de tester Glocken min. Vi er en håndfull som driver noenlunde regelmessig og prøveskyter våpen hos hverandre.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Et par momenter som er verdt å tenke på:

 

- Jetcarrier frakter ikke våpen. Fra Jetcarriers kundevilkår: "Jeg godtar vilkårene ved å ikke importere ulovlige varer, medisiner, væsker, materiale, våpen, og narkotiske stoffer." (min utheving).

 

- I tillegg til ervervstillatelsen (gjelder som importtillatelse for norsk tollvesen), så må firmaet som sender våpnet fra USA ha en amerikansk eksorttillatelse. For å søke om denne må han vanligvis ha en norsk imorttillatelse som gjelder i utlandet (denne får du fra Utenriksdepartementet), en skriftlig ordre, og som oftest en engelsk utgave av ervervstillatelsen (oversatt av godkjent oversetter).

 

Om en legger kostnadene med oversettelse, sending av dokumenter, avgift for amerikansk eksorttillatelse, frakt, moms og tollgebyr til prisen er det neppe verdt det å imortere et så billig våpen. Og da har vi ikke en gang tenkt på arbeidet og stresset som følger av dette. Hadde det vært snakk om et skjeldent eller verdifullt våpen hadde saken fortonet seg anderledes...

 

 

mvh,

Cogito

Link to comment
Share on other sites

Hei Cogito, du har selvfølgelig rett. Jeg får se om det går an å finne en norsk importør som leverer dette kitet til konkurransedyktige priser. Vi ses til helga, over en skotsk? :D

 

Fikk mail fra Jørn hos practac: 2500 for settet, og det er i overkant av hva jeg kunne tenke meg å legge i et slikt, all den tid at Glocken ble kjøpt for samme prisen! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...