Jump to content

moment på låskasse skruer på tikka t3, noen som veit??


tikkakjell

Recommended Posts

hei, fekk ei ny tikka t3 super varmint i cal 6,5*55 i dag, men dei på våpen loftet har glømt å justere avtrekket så eg ska gjer dette sjøl. men ka moment skal de vere på dei 2 skruene som fester stokken til låskassen?? noen som veit de?? er vel litt nøye?? fekk jo seff ikkje av picatinny skinna så eg måtte bestille meg ny montasje og :? ganske irriterende sio eg reise på ferie på lørdag og komme ikkje heim før dagen før gåse jakta, va planen å brekke inn løpet og skyte den inn før jakta :(

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Momentet husker jeg ikke (men det er rundt det man kaller passe fast).

Derimot kan jeg fortelle at i Norge er ikke picatinnyskinna standard på SV (den kommer på en kjapp tusing på toppen), da importøren enten har bestilt de uten eller plukker den ut av settene. Dette vet jeg av bitter erfaring. :evil:

Link to comment
Share on other sites

så eg kan berre skru den sann passe på igjen då?? vill ikkje dette gå utøve presisjonen vist de blir heilt feil i forhold til de det ska vera?? den andre super varminten eg har i cal 223 har ikkje picatinny skinne, ingen andre eg veit om som har den skinna på tikka sv. eg betalte ingenting ekstra for å få den, men den va på så de var nå greit nok :) men ka fordeler er de med ei slik skinne egntleg??

Link to comment
Share on other sites

Så lenge en skrur med vett (til det er stopper, og så litt til 1/8-1/4 omdreining eller deromkring) burde det meste vere greit og fast nok (rundt 0.5-1 kilo kan jeg tenke meg).

 

Vitsen med picatinny scinna er at en bruker picatinny eller weaver ringer på den, noe som gjør at det er lett å ta av og på siktet (spesielt med hurtig avtakbare ringer som t.d Warne eller leupold sine QD). Og lett å flytte siktet frem eller bak alt etter hvor mye klær en har på. Og lett å plassere ringene på siktet. Og så er den fin til å feste mirage band på (den har skruhull i ene enden som passer til dette, ihvertfall den sorte som hører til Tacticl utgaven).

Jeg kan ikke si at jeg har merket noe forskjell på treffpunkt ved av og på montering med min T3 SV i 223r med Warne Maxima QD ringer (men så er jeg ikke bedre skytter enn at 1cm eller 2 hit og dit nok ikke mærkes sånn uten videre :oops: ).

 

Om man vill så er det bare å skru av den skinna (er sansynligvis festet med locktite på skruene), og så kan en sette på orginalringer i steden (for eksempel om en vill spare litt vekt). Men jeg synes Tactical og SuperVarmint utgavene tar seg best ut med denne tacticool skinna på. :wink:

 

Edit, endret anslaget mitt over momentet i kilo på skjefte skruene, det var alt for høyt.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

takk for svar. måtte ta å bestille ny montasje i hy og hast fra våpen søilen, eg ga beskjed til dei at de hastet og ska sei de gjekk fort, montasjen låg i post kassa dagen etter :) kjøpte leupold QRW montasje. fytti grisen så så militær preg de blei på rifla med den picitinny skinna og lyddemper :) har justert avtrekket til rundt kilo'en nå, så eg gler meg nåke grådig til å prøve den :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...