Jump to content

Forslag til stokk


rem700

Recommended Posts

Ta med High Tech stokk i utvelgelsen.

 

Disse stokkene er lette, produsent sier 550g. men regn ca 750 inkl. kolbekappe.

Meget behagelig å skyte liggende og stående med.

 

Har riktignokk ikke prøvd alle mulige stokker på markedet, men jeg har to high teck stokker. Og er meget fornøyd med disse.

Har også KKC, meget godt stokk til stående og sittende skyting, men ikke liggende.

 

Og har en følelse at High Tech`n tåler mye mer juling en KKC

 

Rafdal selger High Tech, eller så kan du bestille fra High tech industies, over dammen. 4-5 uker levering.

Og til en mye bedre pris.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel samme problem med KKC som med andre stokker med stor høydeforskjell mellom kinnstykke og rekylkappe: når du ligger presses hodet for høyt opp og langt tilbake og du sliter med nakken.

 

Jeg får krampe i nakken på første skuddet når jeg ligger og skyter med en monte carlo stokk.

Link to comment
Share on other sites

Av en eller annen grunn kan jeg styre min begeistring for tommelhullsgrep :roll:

Jeg mener (hvertfall for meg) så er det tommelens plassering som fører til ustabile avtrekk. Med tommelstokk, så er dennes plassering på forhånd gitt pga stokkutformingen.

Helt greit til stående/sittende skyting, der et fast grep er avgjørende for god skyting, og der det er viktigere å prøve å holde børsa stille, enn og utføre et 100% klokke rent avtrekk.

Men til liggende langholdskyting, liker jeg bedre å ha tommel plasert langsmed stokken på samme side som resten av fingrene, eller meget slappt anlagt i retning sluttstykket.

 

Ikke fordrer det noe raskere repetering heller.

 

Men det er nå meg da.

Link to comment
Share on other sites

Hva med Choate "ultimate sniper" stokken? Stiv som faen, fri legger det meste av løp(Opptil 32mm i diameter)

 

Har skutt mye med denne og med presisjon på 10mm på 100meter, ca 15-20mm på 200 og rundt 40mm på 340meter i perfekte forhold og alt går som det skal så må vel den være bra nok? Hverfall hvis skytteren,ammoen,rifla og stokken spiller på lag :mrgreen:

 

Også ser den jo veldig bra ut da :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...