Jump to content

Salg av rypehagle samt anskaffelse av ny


Fredrik-

Recommended Posts

Jeg skal etter mye om og men selge min førstegangshagle som er en Sabatti Jakt U/O 12/76 med faste choker. Jeg har forsøkt å få den til å passe til meg (har bygget den opp 2-3cm gj. børsemaker) men det mangler med cast-off. Det virker som om haglen rett og slett ikke er for meg.

 

Jeg har en 870 som jeg har bygget opp selv (sitteunderlag+teip :)) og den sitter som et skudd, det var hvor bra jeg skøyt med denne som ga meg en åpenbaring av hvor viktig det er at haglen passer akuratt for èn. Dermed er jeg interessert i å selge min første hagle som har gått i undertakt av 500 skudd og annskaffe meg en ny.

 

Haglen vil i all hovedsak bli brukt på rypefjellet og jeg er dermed interessert i en lettvekter. Jeg har forsåvidt sett meg litt lei 2-løpshagler og vil prøve ut halvauto.

 

Etter litt surfing og lesing av tidligere poster virker det som Franchi Fast serien virker høyst aktuell, spesiellt Fast Black som også har en hyggelig pris i underkant at 10.000 hos Winge Våpen. Må si jeg nesten solgt når det kommer til Franchi Fast Black grunnet den overkommelige prisen, vekten, påstand om at de veksler leirdueammo godt, samt et lekkert design som appelerer til meg.

Jeg skal forøvrig ned til Winge i morra og ta en titt så jeg får kjenne på balansen samt føle om det er noe kjemi på gang :D

 

Det jeg med denne posten ønsker å komme frem til er to ting:

 

1. En prisvurdering av førstegangshagla.

- Underkant 500 skudd.

- Er i god stand.

- Bygget opp 2-3cm (børsis har satt inn en trebit i kolben)

 

2. Anbefalinger av lette halvautomater som går godt. (Totalt uinteressant med en halvauto som ikke veksler skudd i en jaktsituasjon. Forøvrig gjelder det og på leirduebanen)

Link to comment
Share on other sites

Hadde nok styrt unna Franhcien hvis jeg var deg.

Mine erfaringer med inertia predator:

Vekslet ikke alltid med 36 grams, kilte seg ofte

3-4 klikk pr 25 skudds serie (mirage 24g)

Ps! våpenet har vært hos børsemaker 3 ganger.

 

Jeg har tidligere også lest om noen som klager på Inertia Predator, men jeg har tenkt dette er begrenset til Predator'n og ikke Fast-serien. Jeg har ikke funnet noe negativ omtale av Fast-serien på nettet, derimot har jeg hørt en hel del positive ting om den.

 

Jeg synes det blir litt rart å si at en produsent er under par hvis de har èn modell med problemer. En modell gjenspeiler nødvendigvis ikke alle de andre modellene.

 

Men om noen har negative eller positive erfaringer med selve Fast-serien så kom med det :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...