Jump to content

Sauer 303 Hva skjer a


358 Win

Recommended Posts

Fikk min 303 i 30-06 i fjor høst. Har skutt ca 250 skudd med den.

Børsa har virket perfekt med alle ladninger. Presisjonen er meget god, ikke noe problem å skyte samlinger på 15-25 mm. Beste 3 skudds gruppe jeg har prestert er på 9 mm med lapua 167 gr scanar. Børsa er meget god å skyte med, samme treffpunkt med forskjellige skytestillinger.Jeg har 56 cm løp, så jeg har bra utgangshastighet og normalt munningssmell.

Kikkertmontasjen er også meget bra.

For den som reiser mye på jakt er børsa uegnet, vanskelig å fjerne vital del. Reiser en mye er Merkel sr1 et mye bedre valg.

Under skyting i minus 12 grader i vinter frøs mekanismen og oppspenneren virket som avtrekker. En meget allvorlig feil etter min mening.Børsa ble sendt tilbake til Tyskland uten at Sauer klarte å finne noen feil, annet enn muligens olje som ble hard i mekanismen.

Avtrekket er svært godt, virker som mekanismen er laget med små toleranser. Kanskje derfor oppspenneren ble avtrekker i kulda? Har etter denne episoden mistet noe av tilitten til våpenet, men våpenet er så nydelig laget og er så utrolig god å skyte med at jeg velger å beholde det og håper at jeg var spesielt uheldig med kombinasjonen lagringsfett fra Sauer og sterk kulde, håper det ikke skjer igjen, har heller ikke hørt om noen andre som har opplevd at oppspenneren ble til avtrekker.

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring med dempere på halvauto ( og den begrenser seg til bare 2 forskjellige våpen :oops: ) er at det kommer en så jævlig blåst ut av ladeporten at det er svært sjenerende for skytinga og at i de 2 tilfellene var det nærmest umulig å skyte uten briller

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv en Bar 2 kal. 338 WM pluss at jeg har 4 venner som har det samme og vi har ikke merket noe blåst over hodet.

Har også skutt med en Long Track kal 30-06 som var helt nydelig .

Disse våpna går med to forskjellige dempere .

Men jeg skjøt med en Molot her og da fikk jeg bakoversveis :shock: . Men det kan godt være tilfeldigheter med hvilken demper det er snakk om , ikke vet jeg :!:

Link to comment
Share on other sites

Problemet er med Sauer 303 er vel egentlig å få tak i den! Min har stått i bestilling i to år (8x57), min søknad nummer to er forlenget og går ut i løpet av måneden. Så da får vi se om jeg får en anleding til å misshandle en halvauto under alle forhold norsk jakt kan by på, eller om det blir bare å droppe hele prosjektet. Men det er som dere sier, per i dag ingen løsning på å montere lyddemper og få børsa til å virke. Vi får se når ferien er slutt og børsa har dukket opp eller ei..

Link to comment
Share on other sites

Må pipe og låskasse separeres når denne rifla skal pusses ?

Hvis ja, holder den treffpunkt etter montering ?

 

Når jeg sier puss, mener jeg puss fra kammer-enden, og selve mekanismen. Jeg skjønner at løpet kan pusses fra munningen.

Må man bruke momentnøkkel, og foreta ny innskyting etter hver våpenpuss ?

 

Ellers vil jeg berømme varberger for sin ærlige og objektive omtale av sitt våpen. Våpenomtaler blir mye mer interessante å lese, når produktets svake sider også kan påpekes og beskrives. Litt for ofte skrytes det uhemmet. Spesielt når det er eieren selv som skal beskrive sitt nyinnkjøpte våpen.

Link to comment
Share on other sites

Hei, eg sendte ein mail til tyskland angående Sauer 303 i 9,3x62, og fekk da dette svaret tilbake.

 

 

Vielen Dank für Ihre Anfrage vom Montag, 2. Februar 2009 um 18:09:

 

Dear Morten,

 

we just talked to SAUER and they told us that the S303 in calibre

9,3x62 will not be on the market before 2010.

 

And all NEW orders of S303 (means not back ordered by the seller by

now) will also not be delivered in this year.

 

 

 

Best regards

 

Kristian Triebel

T R I E B E L GmbH

Schönwalder Str. 12

13585 Berlin (Spandau)

 

Tel. 030-35 59 59-0

Fax 030-33 66 23 1

http://www.triebel.de

feedback@triebel.de

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...