Jump to content

Ruger GP100 4" eller 6" løp til revolverfelt?


sorander

Recommended Posts

Ser at flere av dere forumbrukere her nevner i andre poster at dere har en med 4" løp og en med 6" løp.

Kan noen forklare meg fordelen/bakdelen med disse løpslengdene (kom gjerne med personlige preferanser)?

 

Hadde i utgangspunktet tenkt meg en med 6" løp, men det viser seg at jeg kanskje har en med 4" løp for handa.

Og som det står i tittelen så er primærområdet revolverfelt.

Link to comment
Share on other sites

Mange foretrekker nok 6 tommer, da med tanke på litt lengre siktelinje. Dette er nok det vanligste. Noen skyter sikkert med 4 tommer, og mener at det gir en god balanse i våpenet og raskere forflytning mellom målene.

 

Smaken er som baken, presisjonsmessig er det nok ikke avgjørende forskjell. Men 6 tommer er nok det vanligste, for alt det er verdt.

Link to comment
Share on other sites

Det med løpslengde trur eg er heilt avhengig av individet som held i våpenet. Eg for min del vil helst ha litt lengde på løpet. Begynte med 4" og skyt no med 6". Skyt betre no, men det trur eg mykje har med avtrekket å gjere. Har sett på ein kar som bruker ein smith modell 19 (trur eg det var) med 2.5" i revolverfelt og han grusa meg :oops: Og sjølv på lange hald. Og eg med svak heimerulla og han med fabrikk...

Link to comment
Share on other sites

Har begge... Til presisjons programmer foretrekker jeg 6" (felt og ppc) blant annet for tyngde og lengere siktelinje. Til praktisk revolver foretrekker jeg den korte 4" når det skal skytes mye, raskt og med mye bevegelse i revolveren.

Idelt sett så inbiller jeg meg at jeg skulle ha hatt en 5" til praktisk... men 5" ruger gp 100 er sjeldne...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...