Jump to content

Løvenskioldbanen kun blyskudd?


Melk

Recommended Posts

Vet ikke hva jeg skal skrive for å ikke virke alt for dum, men jeg trodde "Skeet" var vanlig leirdueskyting?

Er det noe grunn for at det er lov med bly ammo her?

 

Edit før noen svarer :

Vet at det kommer en veldig god forklaring på det...

Sikkert bare jeg som ikke har fått med meg hva skeet er sikkert. :P

Link to comment
Share on other sites

Skeet og OL-trap er olympiske internasjonale grener hvor det benyttes bly. Grunnen til dette er at andre land ikke har samme forbud mot bly som Norge og for at det skal være likt for alle, så benyttes bly. For å benyttes bly må du være registrert sportskytter. Vet ikke om man får kjøpt bly ammunisjon til skeet og ol-trap utenom å være sportskytter, dette fordi det er gitt dispensasjon på en viss mengde skudd per år (mener jeg å huske). Ring banen og hør med dem.

 

Det går fint an å skyte med stål på de andre banene på Løvenskiold og de selger også stål ammunisjon der.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke lov å bruke bly på trap'en, og etter hva jeg har blitt fortalt handler dispen på skeet'en også om rikosjettfare ved å bruke stål på denne banen. Hvis dette bare handlet om konkuranseregler ville det vel sansynligvis vært utlevert stål til ordinær jakttrening..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...