Jump to content

Sovepose - tips?


ko-stens

Recommended Posts

Er på jakt etter en grei sovepose. Trenger ikke til realt vinterbruk, men gjør ikke noe om den tåler noen minus. Har sett litt på Helsport Alta og Ajungilak Tyin. Virker ok og til fornuftig pris. Vil helst unngå å gå over 1 500,-. Finnes det andre alternativer? Velger jeg Alta eller Tyin?

 

En liten detalj synes jeg er grei. At det er god plass i posen. Den må ikke være for smal. Hater å ligge trangt i posen. Alta har en wide-utgave, så den ligger godt an når det gjelder valget, men vet ikke om det er nødvendig med en slik utgave. Jeg er ikke så store fyren egentlig, ca 180 og nesten slank...

 

Må for øvrig nevne at jeg er utrolig imponert over min elgamle Ajungilak Favoritpose fra 19tidligåtti. Men nå er den oppbrukt. Fryser som juling og må ligge med klær, noe som blir trangt. Har en Helsport kompaktpose, men den har ekstremtemperatur på + 35 tror jeg. Fryser så fort jeg titter på den... Ubrukelig alle andre steder enn i syden! Brukes kun innendørs faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Takker! Var så vidt innom søkefunksjonen og slumpet borti tråden, men trodde den dreide seg mer om ekstremposer i og med at det var om pose til vinterbruk, men nå leste jeg den bedre... :wink:

 

Isbjørn har jeg aldri hørt om. Er det kvalitetsposer? Interessant den Barentsutgaven. Koselig pris og. Kom plutselig en til på lista mi da!

 

Er for øvrig utrolig sjelden jeg sover under åpen himmel. Blir mest i telt, koie eller i båten min, så jeg ligger i le for vær og vind.

Link to comment
Share on other sites

Isbjørn er gode poser, brodern har en og skryter uhemmet av den, den heter bjørnøya.

Dobbel glidelås og vantett på undersia med et slitesterkt stoff mot underlaget.

De er også Norsk.

 

Helsport poser er billige.... Med god grunn, jeg styrer unna dem etter at en kompis kjøpte.

 

Bruker selv en ajungilak på vinteren, (husker ikke typen) men den er jeg varm i til -20 ca.

Og på sommeren har jeg en lett dunpose av typen north face blue kazoo trur jeg det var, veier under kiloet og tar nesten ikke plass.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...