Jump to content

Finnes det 22.LR patroner som ikke "smelter" i hendende?


Guest fredrf3110

Recommended Posts

Guest fredrf3110

Som tråd tittelen sier så er jeg lei av alt for myke 22. patroner. Finnes det noen med feks. et lite lag utenpå blyspissen?

Link to comment
Share on other sites

Guest fredrf3110

Tingen er at de patronene jeg har brukt nå har nesten smuldret opp i hånden min. Det legger seg som en tykk lake nede i magasinet. Blir så inderlig lei av at rifla jammer. Trenger bare en god og forhåpentlig billig patron som er hard nok, slik at rifla ikke henger :)

Link to comment
Share on other sites

Guest fredrf3110

Det er sikkert problemet ;) Vet du om noen patroner som går bra? Disse på da ha lite fett ;)

 

Edit: Helts underlydshastighet ;)

Link to comment
Share on other sites

har brukt en del cci sub... jeg bruker den problemfritt i min cz452, vet den går godt i 10/22 også. rifla bør nok rengjøres av og til uannsett, da 22lr ammo generelt har mye kulefett... men det er jo min mening og erfaring :wink:

 

Mvh

Mats

Link to comment
Share on other sites

Guest fredrf3110

De fungerer sikkert fint for meg :) Vet du hvor jeg kan få kjøpt de? Helst i nærheten av oslo.

Må si at jeg har rengjort børsa 3 ganger på 500 skudd. inkl. magasinet. Holder dette?

Link to comment
Share on other sites

det bør holde i massevis, jeg skyter nok 500-1000++ før jeg pusser 22`en. men så har jeg en bolt rifle da.

cci sub vil jeg tro de har i de fleste jakt/våpen butikker. jeg bor hundre mil nord for oslo så jeg kan desverre ikke gi deg noe mer nøyaktig info om hvor :P

 

Mvh

Mats

Link to comment
Share on other sites

prøv remington goldenbullet. null fett whatsoever på dem. syns egentlig det er rart at folk plages så mye med skit i 10/22. jeg har skutt flere tusen skudd uten noe annen puss enn å tørke av det værste av avleiringer som jeg kommer til uten å åpne mekanismen hvert 2000. skudd. ellers smeller børsa jamt, selv med aftermarket BC 25skudds magasin. funker fett.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...