Jump to content

Hornady 40 grs. V-Max i .222 Remington.


Ruben

Recommended Posts

Hei.

 

Noen som har erfaring med, og pålitelige ladedata (max og min.) med kombinasjonen Norma-/Vithavouri-krutt, .222 Remington og Hornady 40 grs. V-Max? Erfaringen er vel antagelig eksplosiv, men lurer på om kula rett og slett kan være for lett? Kun tenkt brukt til rev, kråke o.l., dvs. som ren varmint....

Link to comment
Share on other sites

har skutt mye kråke og lignende med 222v max 35grs opp til 200 meter. veldig god presisjon når det er vindstille. brukte n 130 krutt. husker ikke hvor mye men hylsa var nesten full.litt over midt i halsen. tror jeg hadde ca 1100 m/s

veldig artik kule

Link to comment
Share on other sites

http://www.lapua.com/fileadmin/user_upload/esitteet/VihtavuoriInternationalReloguide2009.pdf

Last ned denne så finner du nok det du trenger for VihtaVuorikrutt med tanke på maks og min.

 

Har bare gode erfaringer med N133. God presisjon og fart både med lette og tunge kuler - universalkrutt til .222Rem.

Hylsa er full på ca 23,0grs - og maksladning for en 40grs spirepoint er 25,2grs. Så lenge du ikke komprimerer er du på nokså trygg grunn med lette kuler, og får god fart og ladeøkonomi på kjøpet.

Link to comment
Share on other sites

Ladedata på linken er ok. Har sett denne før, men beskriver ikke V-max, men Spire Point og Hornet i 40 grs. Litt skeptisk til å gå for ladedata på annen kule i utgangspunktet. Noen som har kommentarer til dette?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...