Jump to content

Pistolskyting i Spania


TargetMaster

Recommended Posts

Er det noen som vet hvordan mulighetene er for organisert pistolskyting i Spania :?:

Hvordan er reglene for å ta med håndvåpen fra Norge og oppbevare disse på egen bopel i Spania :?:

 

Hvordan stiller de spanske myndigheten seg til private våpen og skying :?:

 

Kjekt å høre fra noen av dere med erfaring fra landet eller kjenskap til reglene :D

Link to comment
Share on other sites

Max 6 håndvåpen, oppbevaring i våpenskap. du må innom Guardia Civil å søke om å få med deg våpnene herfra, men før du får det godkjent må du være med i en klubb og kvalifisere til våpeninnehav. en artig afære hvor en alvorlig politimann fra Guardia Civil står å ser på at du klarer en 50 poeng serie på 25m

...............................................med 10 skudd, og valgfri våpentype :D

De har et litt strengere syn på hva som er konkurransevåpen enn det vi har. Guardiaen ristet på hode når det gjalt snubb revolveren min, men mente at jeg uproblematisk kunne få lisens på den til beskyttelse :D

 

Guardiaen var veldig hyggelige og hjelpsome med meg, klubbene derimot er ikke fullt så hyggelige. Liker ikke utleninger og det er nærsagt et "must" at du snakker spansk. Jeg fant til slutt en trivelig klubb som ikke hadde noe imot dårlig spansk, og bestod av skytebane, våpenforretning og bar i et.

Det skytes praktisk noen få steder, mest baneprogram, men med flere/andre klasser en det vi er vant med. Blant annet har de en klasse i standard som tilsvarer vår militærfeltklasse.

 

Hvor enkelt å greit det blir med skyting i Spania kommer helt ann på hvor du skal bo.

 

NB. Det er også lisens på ladeutstyr, jeg vet for jeg hadde nemmelig en del av mitt i med flyttelasset :oops:

men hvis ikke noe stort har skjedd i de siste årene er ladekomponenter nær umulig å få tak i der nede.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Her er adressa til ein klubb som er medlem av det spanske skyttarforbundet (som det norske NSF). Har ikkje hatt kontakt med klubben, men den finst i alle fall!:

 

CLUB DE TIRO DEPORTIVO DE "GRAN CANARIA"

C/ Ana Benítez, 5 LAS PALMAS DE GRAN CANARIA

LAS PALMAS

35014 España

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...