Jump to content

Fortolling via internet (TVINN)


Fulmen

Recommended Posts

Tolluvesenet har en egen tjeneste for fortolling av varer, TVINN. Men hvordan gjør en egentlig dette i praksis? Må avsender vite noe spesielt? Hvordan forhindrer en at Posten tar fortollingen?

 

Har lest det som står på tollvesenets sider, men akkurat dette finner jeg ikke noe om. Er mange år siden jeg har bestilt noe fra utland, men med dagens dollarkurs er det ikke noe å lure på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke se meningen med dette jeg. Men det kommer selvsagt an på hva som skal handles. Du har kanskje tenkt å handle farlige ting?

Skal du handle våpen eller våpendeler fra utlandet blir det ei papirmølle uten like uansett. Hvis det ikke er noe jeg ikke har fått med meg da? (Det kan godt tenkes)

 

Det er vel egentlig kun varer med restriksjoner og særavgifter dette gjelder for.

 

Posten har en forenklet tollbehandling, og de fleste varer er blitt tollfrie. :)

 

Løp & Kjøp! Du betaler vanligvis kun merverdiavgift for sportsutstyr og alle "må ha ting" til laderommet.

Link to comment
Share on other sites

Skulle mene det.

 

Nå har jeg leita frem noe info om emnet på Posten.no angående Fortolling privat

 

Til store ergelser for våre forhandlere her hjemme er det nå enklere enn noen sinne å ta inn det vi trenger selv fra utlandet.

Jeg ser utviklingen og prøver så langt det er mulig å kjøpe kun det jeg "trenger" fra utlandet som ikke er tilgjengelig i "nærbutikken" .

Prisen spiller selvsagt også en liten rolle, men jeg ønsker også i fremtiden å ha min lokale pusher i nærheten når jeg trenger han.

 

Ofte er fristelsen for stor til at jeg ikke greier å la være å sitte i godstolen i stua å handle rimelige varer på nettet. :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...