Jump to content

"Praktisk" fotograf ledig.


Indijan

Recommended Posts

Hei.

 

Har startet med pistolskyting for og ende i praktisk til slutt.

 

Så har det seg slik at jeg er en habil fotograf (Om jeg så får si det selv :P )

Er det noen her som trenger en dedikert fotograf til konkurranser?

Har speilrefleks kamera og HD videokamera.

 

Jeg ser dette som en mulighet til og lære før jeg selv skal ta steget opp i formel 1, og kansje få en fot innenfor.

 

Eneste kravet er at det ikke kan vere en ukedag.

 

(Bor i Oslo.)

Link to comment
Share on other sites

Har vert i kontakt med Omega her på forumet for og ta bilder under EM, men siden det var kun i ukedager gikk ikke det. Så sa han at han skulle snakke med dei som arrangerte NM for og se om dei trengte en fotograf. Har ikke hørt noe derifra, men tenkte uansett og ta meg en tur på søndag. Blir vel endel bilder jeg kan legge ut på forumet her ;)

Link to comment
Share on other sites

Fått spørsmål om pris i PM.

 

Og det er her ikke snakk om og ta betalt. Jeg er fornøyd bare jeg får være med.

 

Skjønner godt tanken, men husk at dersom du har tenkt å satse litt på foto så gjør du både deg selv og andre fotografer en bjørnetjeneste ved å ta slike gratis oppdrag!

Om alle som vil opp og frem driver og jobber gratis så er det ikke rare fremtiden å være fotograf!

 

Ikke for å være sur og gretten, ei heller at du ALDRI skal gjøre noe gratis... men det er absolutt noe du bør tenke litt på :D

Link to comment
Share on other sites

Skjønner godt tanken, men husk at dersom du har tenkt å satse litt på foto så gjør du både deg selv og andre fotografer en bjørnetjeneste ved å ta slike gratis oppdrag!

Om alle som vil opp og frem driver og jobber gratis så er det ikke rare fremtiden å være fotograf!

 

Ikke for å være sur og gretten, ei heller at du ALDRI skal gjøre noe gratis... men det er absolutt noe du bør tenke litt på :D

 

"Skjønner godt tanken" ( :P )men husk at stevner i praktisk ikke er en god butikk økonomisk sett, ofte går de i beste fall i null eller kanskje med tap.

Så hvis en ønsker betaling må man nok finne noe annet å fotografere enn praktisk-stevner. Det vil nok ikke i dette tilfelle være snakk om å fotografere gratis eller med betaling, men snarere å fotografere gratis eller ikke i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i at man skal være forsiktig med å skjemme bort potensielle kunder med for mange gratisoppdrag uansett yrke, men det er vel meget langt mellom de idettslagene som lønner fotografen på sine stevner, om det gjelder NM, EM eller klubbmesterskapet. Selvfølgelig med unntak av de store idrettene (langrenn, fotball) som vel får betalt av media for å dekke deres arrangementer. :P:wink: Synes det er glimrende at noen med interesse for og kunnskap om våre smale grener stiller opp, det er ikke alltid like lett å få kvalitet levert gratis! :D

Link to comment
Share on other sites

Har vert i kontakt med Omega her på forumet for og ta bilder under EM, men siden det var kun i ukedager gikk ikke det. Så sa han at han skulle snakke med dei som arrangerte NM for og se om dei trengte en fotograf. Har ikke hørt noe derifra, men tenkte uansett og ta meg en tur på søndag. Blir vel endel bilder jeg kan legge ut på forumet her ;)

 

Ikke hørt noe fra noen om foto...

 

Men, jeg synes du bør komme, ta mange bilder, og så legger vi det ut på hjemmesidene...

Spanderer lunch på søndag og BBQ på festen lørdag kveld...

 

Jon Andre

MD, NM Rifle 2009

Link to comment
Share on other sites

Fått spørsmål om pris i PM.

 

Og det er her ikke snakk om og ta betalt. Jeg er fornøyd bare jeg får være med.

 

Skjønner godt tanken, men husk at dersom du har tenkt å satse litt på foto så gjør du både deg selv og andre fotografer en bjørnetjeneste ved å ta slike gratis oppdrag!

Om alle som vil opp og frem driver og jobber gratis så er det ikke rare fremtiden å være fotograf!

 

Ikke for å være sur og gretten, ei heller at du ALDRI skal gjøre noe gratis... men det er absolutt noe du bør tenke litt på :D

 

Alle fotografer jobber gratis til de har fått seg et navn, det er vel det som er normal praksis i den bransjen, ved at man f.eks jobber gratis som assistent hos en etablert fotograf 1 år o.l.

Link to comment
Share on other sites

Vedr. ta betalt eller ikke.

 

Jeg hadde et navn hos mange aviser tidligere, og ble leid inn til mye forskjellig av andre. Men jobber nå for en produsent av foto-utstyr (produktspesialist og opplæring), og dei gir meg ikke lov til og ta betalt ekstra-arbeid. Og for all del, jeg har det mye bedre en før ;) Dessuten så fokuserer jeg ikke på dette med betalt. Jeg får plukke opp mye info om praktisk skyting, og dei som jeg blir med får bilder/video av sin skyting. Det er mere "you scratch my back, ill scrach yours" opplegg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...