Jump to content

Selskapshunder ;-)


Truls

Recommended Posts

Jeg har skaffet meg ei russisk støver-tispe, hun er blitt åtte måneder gammel nå. Dermed er jeg innehaver av to hunder, den andre er en laika hannhund. Litt før påske hadde jeg et uhell og klarte å slite over båndet og gå på trynet i ei steinur da jeg var på skogstur med dem. Ingen skade skjedd, men bikkjene grep sjansen og stakk en liten tur på egen hånd. Jeg pleier ikke ha noe problem med å kalle dem inn, men lot dem få løpe litt i den tunge snøen først. Det finnes ikke rådyr der jeg var, knapt elg heller.

Bikkjene forsvant over en snauhogst og ett minutt etter at de var over haugen, satte laikaen i gang med en los, fast og fin. 10 sekunder etterpå, slo støveren inn i losen. Losen sto, laikaen høres bare i stålos. Men det som var artig, var at støveren loset like iherdig. Jeg snek meg over haugen, bikkjene var da ca. 5o meter unna, og da jeg kikket over kammen, glante jeg rett inn i rumpa på elgku og kalv, syv-åtte meter unna. Jeg gikk ned igjen og ropte inn bikkjene som kom med det samme.

 

Snodig støver, får en si.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...