Jump to content

Zeizz Conquest 3-9v40 vs Leupold V3 3.5-10x 40?


RAN

Recommended Posts

Hei, skal kjøpe inn ny kikkert til rifla i 30-06, for meg står det om Zeizz Conquest 3-9v40mm vs Leupold V3 3.5-10x 40mm.( pga pris/budsjett)

Har allerede en Conquest på 7mmR.M og er fornøyd med den. Vurderer å ta inn en leupold V3 fra usa.

Men er det noen som kan utale seg om hva som vil være det beste kjøpet mellom disse to?

Link to comment
Share on other sites

Det var en generell avveining av optikk / klikkverdi / dimensjon på mellomrøret / klikkpålitelighet / robusthet / forstørrelsesområde / garanti / pris.

 

Vanskelig å si hva som er best, fordi det avhenger av hva man legger mest vekt på av kriteriene man legger til grunn.

Jeg la mest vekt på optikk og pris,

så for meg var Zeiss det beste kjøpet.

 

Kjøpte den forøvrig fra www.sportsbutikken.no som har gode priser på Zeiss :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har to zeiss conquest, den ene er en 3-9x50, er svært fornøyd med begge to. Ser egentlig ingenting jeg ville ha hatt anderledes, kunne kanskje tenkt meg metriske mål men det går fint med 1/4"/100yards, men det får du vel på begge...(?) Den har pressise klikk og god optikk (ikke som en victory, men to helt forskjellige prisklasser) så conquest er å anbefale.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...