Jump to content

HS Precision HTR?


Armourer

Recommended Posts

Heisann!

Noen som har erfaring med rifler fra HS?

Fikk vite da jeg kjøpte den at jeg ikke kunne skyte Nato ammo med den, da den ikke klarer og sette av tennhetta.

Problemet er at den ikke alltid setter av annen ammo også.

Anbefalinger til problemet? (har kjøpt speed lock, for å se om det kan hjelpe, men ikke montert det enda)

Link to comment
Share on other sites

Fikk vite da jeg kjøpte den at jeg ikke kunne skyte Nato ammo med den, da den ikke klarer og sette av tennhetta.

Det gjør ikke speed lock heller...,og det er heller ikke meningen. Visten er at du skal slå av hetta med minst mulig forstyrrelser av bevegelser. Hvis ikke er det bare å sette i en mauser lås :lol:

Saken er at HS har lukketid lik eller mindre enn "speed lock"(har målt) Det som er løsningen er å bruke federal hetter og passe på å sette de riktig. Da smeller det hver gang.

En polering og rens inni bolten skader heller aldri

Link to comment
Share on other sites

Vet hvorfor man bruker speed lock, men skjønner jeg burde ha spurt litt her før jeg kjøpte den...

Jeg lader ikke selv, så jeg har bare prøvd litt forskjellig ammo.

Har opplevd klikk med Federal og Norma(jaktmatch) også.

Har snakket med en som burde ha grei på sånt og han mente at det skulle ikke være vesentlig hardere hetter i Norma enn på f.eks Federal.

Har hatt rifla en stund, men skutt veldig lite, siden den klikker så mye. (skyter ikke benk)

Når du renser bolten, demonterer du fjær og alt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...