Jump to content

17 REM og revejakt.


shooter 2

Recommended Posts

Etter over 20 år med 17 REM på mikkel hadde jeg lyst og prøve 20 grains kule og jeg valgte V-max for den ser jo litt tøff ut. Jeg ladet denne tett oppunder max. hastighet og har fått skutt ganske mange rever med den i vinter men til dere som tenker samme tanke så er dette skuffende effekt , 80 % av de jeg har skutt springer fra 10 til 30 m. noe jeg ikke er fornøyd med , sørgelig og uvandt med en 17 REM spør du meg.

Gikk over igjen til den gamle 25 grains Remington for 4 dager siden og de to siste tok ikke et steg.

Jeg har alltid brukt 25 grains Remington og Berger og med disse er det skutt et tresifret antall rev og ingen går en meter (hvis du treffer) .

Med disse kulene er fortsatt 17 Rem min favoritt.

Tenkte jeg måtte nevne dette hvis det var flere som ønsket og prøve dette.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen bilder akkurat nå men har jo noen av de siste hengende enda så jeg kan høre med min sønn om han kan fikse noe her ,men det er jo ikke akkurat så mye og se i den forstand.

Spesielt med Remingtonkula med bogskudd er det nesten ikke gjennomskyting og pelsen har jo ingen skade og alle ramler i steget .

Med Berger opplever jeg samme virkning men noen flere som går i gjennom men med minimal skade .

Som jeg ref. ønsket jeg da og prøve 20 grainer V-max for den skal jo ha stor og rask eksbandsjon men den har gått gjennom på de fleste og laget større utgangshull men det som er rart at de de springer en kort distanse nesten alle sammen og det er ikke brubart og vanlig med dette kaliberet.

Men dette er et vanvittig fint kaliber til pelsvilt . :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Var ute og lokket i efta og fikk to stykker på 1,5 time , begge ramla rett ned uten gjennomskyting med avstand på den ene på 70 m men den andre oppdaget meg på et stort jorde så den sprang men heldig vis stoppet på ca. 260 m og det skulle den ikke ha gjort. Bruker nå Berger 25 gr. kule men denne har jeg ikke cronografert nå men tipper på

Vo på ca. 1150 m/s .

Har forsøkt og legge ut bilde men får det f... ikke til . Er ingen dataguru altså.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
80 % av de jeg har skutt springer fra 10 til 30 m. noe jeg ikke er fornøyd med , sørgelig og uvandt med en 17 REM spør du meg.

:idea: Kan det være at kula rett og slett ekspanderer for tidlig med så stor hastighet :?:

Vet ikke.............. med en liten teori :oops:

Link to comment
Share on other sites

Ville tro det stemmer ved bogtreff.

Er mange som snakker om "splashes" dvs overflatetreff på Coyote i statene med 20 grs V Max. Treff i lunge område burde sørge for bra virkning. Tror det er flere her som bruker nettopp 20 grs V Max som kule til gluggjakta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...