Jump to content

Børse med enkelt løpsbytte.


tka

Recommended Posts

Har siklet litt etter ei børse (repeter m. magasin) der jeg kan bytte løp selv.

Alternativer til løp er:

* først og fremst 458 socom med heldemper for sub amo.

* løp for storviltamo - gjerne 308 eller 6,5

* småvilt 223

 

Er det noen som har gode råd. Har jo hørt det har vært problemer med matinga fra magasin i socom.

Et viktig moment er også det at jeg kan bytte løp selv uten at jeg må innom børsemakeren.

 

Veldig glad for svar :D

Link to comment
Share on other sites

hva med Blaser har ikke 458socom men har mye annet spennende : 416rem mag. og 375h&h og 300 RUM

 

Disse tre alternativene du kommer med til 458 socom er jo totalt uegnet for sub og heldemping som det står var målet...

Link to comment
Share on other sites

står ikke at det var målet vettu!!!!!!!!!!!!!!!!!11 han nevnte også 223 og 308 :!:

hva med Blaser har ikke 458socom men har mye annet spennende : 416rem mag. og 375h&h og 300 RUM

 

Disse tre alternativene du kommer med til 458 socom er jo totalt uegnet for sub og heldemping som det står var målet...

Link to comment
Share on other sites

da kan d ikke være my tvil blaser er jo et kvalitets våpen rett i gjennom som har rett trekker og som har veldig enkelt løpsbytte system :D dessuten får du 45blaser og 308 win på samme sluttstykke noe hans var VELDIG opptatt av :wink:

Link to comment
Share on other sites

står ikke at det var målet vettu!!!!!!!!!!!!!!!!!11 han nevnte også 223 og 308 :!:
hva med Blaser har ikke 458socom men har mye annet spennende : 416rem mag. og 375h&h og 300 RUM

 

Disse tre alternativene du kommer med til 458 socom er jo totalt uegnet for sub og heldemping som det står var målet...

 

Det var da voldsomt. Beklager så mye hvis du føler at det var for mye at jeg ikke er enig i forslaget ditt.

 

Synes faktisk at også 375, 416 og 300 RUM er litt spesielle alternativer til 6,5x55 og 308, men igjen det må da være lov å være uenige uten 14 utropstegn.

Link to comment
Share on other sites

ja okey 1-1.

 

Men til saken da!

Jeg vet egentlig ikke hvilke børser med enkelt løpsbytte du kan få i 458socom.

Men 45blaser er jo et "noe lignende kaliber" og den får du på samme hylsehode da trenger du bare 2! å d er jo genialt :D har drevet og testet min blaser i helga og d er jo et utrolig godt våpen da.. men som en god nummer to følger sauer egentlig veldig nært.

Link to comment
Share on other sites

:D

Helt enig i at 45 Blaser må være et godt alternativ. Men 458 Socom har vel rebated rim, så den passer (hvis jeg ikke husker feil) i samme slutstykke som 308.

 

Edit: Har nå sjekket opp. 458 Socom har rim på 0.473" (12,01 mm), som er det samme som 308 win.

Link to comment
Share on other sites

Har siklet litt etter ei børse (repeter m. magasin) der jeg kan bytte løp selv.

Alternativer til løp er:

* først og fremst 458 socom med heldemper for sub amo.

* løp for storviltamo - gjerne 308 eller 6,5

* småvilt 223

 

Er det noen som har gode råd. Har jo hørt det har vært problemer med matinga fra magasin i socom.

Et viktig moment er også det at jeg kan bytte løp selv uten at jeg må innom børsemakeren.

 

Veldig glad for svar :D

 

Kan du greie deg uten 223? i tilfelle:

Ville gått for noe veldig enkelt og greit her jeg. Om kort kasse er viktig ville jeg sett på sako forester, eller tikka 55/595/og hva de heter alle sammen.

Spiller låskasselengda ingen rolle ville jeg gått for kongsberg393/lakelander389. Sjekk at fronten er rett og du har det fineste utgangspunkt.

Her kan du ganske greit få tilpasset løp du selv kan bytte med hjelp av enkle verktøy, og du kan jo få noe annet spennende enn 223 om det er det om å gjøre. 6xc feks..

 

Bare husk at det blir dyrt uansett hvordan du gjør det siden du havner på Custom/semicustom her.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...